خبرگزاری کار ایران

نائب رییس کانون وکلای دادگستری استان تأکید کرد:

پذیرش متقاضیان بومی، اولویت آزمون وکالت امسال در خوزستان است

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۱۴۱

فرآیند انتقالی گرفتن پذیرفته شدگان غیر بومی وکالت، باعثشده ما در بسیاری از شهرهای محروم استان وکیل فعال نداشته باشیم.

نائب رییس کانون وکلای دادگستری استان خوزستان گفت: نظر هیئت مدیره کانون وکلای استان، فعال کردن وکلا در مناطق محروم و کم برخوردار خوزستان بوده و در آزمون وکالت امسال، به هیچ وکیلی اجازه انتقال به استان متبوع خود داده نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، با توجه به شروع ثبت نام آزمون کارآموزی وکالت، سید یزدالله طاهری نسب نائب رییس کانون وکلای دادگستری استان خوزستان به بیان نظر و تصمیم هیئت مدیره در خصوص نگرانی شرکت کنندگان در آزمون امسال پرداخت و اظهار کرد: نظر هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری استان خوزستان بر این است که در آزمون‌های آتی، کسانی که بومی استان خوزستان هستند، بتوانند شرکت کنند.

وی افزود: با توجه به نامساعد بودن شرایط آب و هوایی در استان خوزستان، معمولا کارآموزان محترمی که در آزمون کارآموزی وکالت این استان پذیرفته می‌شوند، تحمل کار کردن در خوزستان را ندارند و فرآیند انتقالی گرفتن پذیرفته شدگان غیر بومی وکالت، باعثشده ما در بسیاری از شهرهای محروم استان، وکیل فعال نداشته باشیم.

استاد دانشگاه شهید چمران اهواز در ادامه افزود: اولویت اعضای هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری استان خوزستان در آزمون وکالت سال جاری، فعال نمودن و اشتغال کارآموزان وکالت در شهرستان‌هایی از خوزستان است که بیشتر محروم و کم برخوردار بوده و وکیلی در آن‌ها شاغل نبوده و یا کمتر وجود داشته است. بر این اساس شهرستان‌هایی مانند اندیکا، لالی، ایذه، بستان هویزه، شادگان، حمیدیه، ملاثانی، در اولویت اشتغال قرار دارند.

طاهری نسب افزود: هیئت مدیره کانون خوزستان تأکید دارد که داوطلبان غیر بومی در آزمون وکالت سال جاری شرکت نکنند. مطابق عرف معمول آزمون‌های استخدامی ادارات و آزمون‌های دانشگاهی، بومی به کسی گفته می‌شود که یا متولد یک استان باشد، یا از دانشگاه آن استان فارغ التحصیل شده باشد و یا چند سالی در استان مورد نظر سکونت داشته باشد.

وی به نمایندگی از طرف هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری استان خوزستان تأکید کرد: پذیرفته شدگان، بر اساس محل تولد و سکونت خود و همینطور رتبه قبولی، اولویت اشتغال در شهرهای استان خوزستان را خواهند داشت. اما در شرایط مساوی، اولویت با کسانی است که بومی و ساکن خوزستان باشند.

طاهری نسب گفت: در حال حاضر در کشور ما تعداد ۲۴ کانون وکلا وجود دارد که همه آن‌ها نیز به صورت سراسری آزمون وکالت را برگزار می‌کنند، لذا ما از داوطلبان غیر بومی درخواست می‌کنیم در آزمون سال جاری وکالت استان متبوع خود شرکت نمایند. چرا که در آزمون سال گذشته به علت محدود بودن سهمیه پذیرش و بالا بودن تعداد متقاضیان و پذیرفته شدگان غیر بومی در آزمون وکالت استان خوزستان، بسیاری از افراد علی رغم کسب رتبه مناسب و معدل قبولی بالا، موفق به پذیرش در استان خوزستان نشدند، در حالی که همین افراد در صورت قبول شدن در استان‌های دیگر با توجه به رتبه مناسبی که داشتند می‌توانستند شانس قبولی خود را بالا ببرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز