خبرگزاری کار ایران

پیش از ظهر امروز صورت گرفت:

بازدید استاندار خوزستان از طرح‌های عمران شهری اهواز

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۴۰۹

حُسن ختام بازدید امروز استاندار خوزستان و هیات همراه، حضور در یادمان سردار شهید علی هاشمی و هم رزمان شهید وی درمحل آرامستان اهواز بود.

عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان امروز دوشنبه که جمعی از مدیران کل، شهردار اهواز و خبرنگاران وی را همراهی می‌کردند، از چند پروژه پل سازی و راهسازی و همچنین عملیات اجرایی یادمان شهید علی هاشمی در اهواز بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، استاندار خوزستان دراین بازدید در جریان آخرین عملیات اجرایی طرح تعریض پل سوم و نهم اهواز، زیرگذر خلیج فارس، تقاطع غیرهمسطح جواد الائمه «ع» و نیز عملیات ساختمانی یادمان سردار شهید علی هاشمی در محل آرامستان اهواز قرار گرفت.

مقتدایی درپایان این بازدید درجمع خبرنگاران از پیشرفت فیزیکی طرح‌ها ابراز رضایت کرد و تاکید نمود: این طرح‌ها با تامین اعتبارات لازم، بمنظور بهره‌مندی مردم از آن‌ها، دراسرع وقت به بهره برداری برسند.

حُسن ختام بازدید امروز استاندار خوزستان و هیات همراه، حضور در یادمان سردار شهید علی هاشمی و هم رزمان شهید وی در محل آرامستان اهواز بود.

عبدالحسن مقتدایی، معاونین وی و جمعی از مدیران کل استان خوزستان بر مزار شهدای جنگ تحمیلی در آرامستان اهواز حضور یافتند و باقرائت فاتحه‌ای بر مقام شامخ شهدای جنگ تحمیلی درود فرستادند و ادای احترام کردند.

لازم به ذکر است که جزئیات طرح های مورد بازدید، به شرح زیر است:


طرح تعریض پل سوم(شهید دقایقی) با ۱۵۰ میلیون ریال اعتبار با کارفرمایی شهرداری اهواز در دست اجراست و بناست طبق قرارداد، ظرف مدت ۱۲ ماه یعتی حداکثر تا بهمن ماه امسال به بهره برداری برسد.
این طرح در دوسوی پل سوم فعلی منطقه کیانپارس اهواز به عرض ۵/۷ متر و بطول ۵۰۰ متر و با نصب ۴۵ عدد شمع در درون رودخانه کارون دردست اجراست.

تقاطع غیر همسطح میدان خلیج فارس اهواز:

این طرح دارای زیرگذری بطول ۳۰۰ متر و عرض ۵/۱۱ متر بصورت دور برگردان است که با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار توسط پیمانکار مربوطه دردست اجراست.
مدت اجرای طرح زیرگذر خلیج فارس ۹ ماه است که هم اکنون دارای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

تقاطع غیر همسطح میدان شریعتی اهواز نیز با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار دردست اجراست. این طرح دارای زیرگذری بطول ۳۰۰ متر و عرض ۵/۲۲ متر و ۸۳۰ شمع است که تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که ۵۲۰ عدد از شمع‌های زیرگذر نصب شده است.

یادمان سردار شهید علی هاشمی:

بنای یادبود سردار شهید علی هاشمی با مساحت یکهزار و ۵۷۵ مترمربع زیربنا و محوطه سازی و حجم اعتباری بالغ بر شش میلیاردو ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و دومیلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال از محل اعتبارات داخلی شهرداری اهواز دردست اجرا است.
مدت اجرای این قرارداد، ۱۸۰ روز پیش بینی شده است که هم اکنون با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی همراه است.

عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان درجریان بازدید ازعملیات ساختمانی یادمان سردار شهید هاشمی که بنابه اظهارات پیمانکار مربوطه با مشکل کمبود اعتبار مواجه است، دستور داد تا برای حرکت رو به جلوی این پروژه ۵۰۰ میلیون اعتبار تامین گردد.

استاندار خوزستان در پاسخ به پیمانکار پروژه مربوطه که گفت «ما با مشکل اعتباری مواجه‌ایم» اظهار داشت: شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی عین اعتبار و برای ما مایه افتخارند. انتقال فرهنگ ایثار و شهادت این عزیزان به نسل‌های بعدی جزو وظایف ما است که احداثاین بنای یادبود نیز ضمن تکریم به شهدای گرانقدر، باهمین هدف دنبال می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز