خبرگزاری کار ایران

معاون پشتیبانی و برنامه ریزی اداره کل منابع طبیعی:

چاره‌ای جزء توسعهٔ فضای سبز و حفظ آب و خاک نداریم

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۶۳۳

برای رسیدگی به پرونده‌های تخلفات و تخریب و تصرفات اراضی با کمبود نیروی کار‌شناسی و حقوقی مواجه هستیم.

معاون پشتیبانی و برنامه ریزی اداره کل منابع طبیعی استان خوزستان گفت: یک میلیون هکتار از مساحت ۶میلیون هکتاری جنگل‌های زاگرس در استان خوزستان، در محدوده شهرستان‌های اندیمشک، ایذه، مسجد سلیمان و باغملک استقرار دارد که این جنگل‌ها همانند دیگر جنگل‌های حوزه زاگرس گرفتار آلودگی‌های قارچی است و مبارزه با این آلودگی‌ها مثل سایر مناطق زاگرسی در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، عبدالرضا دانایی افزود: استان خوزستان دارای ۲۷ شهرستان است که ۱۸ شهرستان آن دارای اداره منابع طبیعی بوده و ۹ شهرستان آن در انتظار ساختار جدید اداری است که البته در این میان سه شهرستان جدید حمیدیه، کارون و آغاجاری به سازمان جنگل‌ها پیشنهاد داده شده که روند پیگیری تشکیل ادارات در این شهرستان‌ها ادامه دارد.

وی توسعه طرح‌های عمومی و عمرانی توسط دستگاههای دولتی، استخراج معادن، خشکیدگی درختان بلوط و حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی را از چالش‌های اساسی منابع طبیعی استان خوزستان برشمرد و افزود: برای رسیدگی به پرونده‌های تخلفات و تخریب و تصرفات اراضی با کمبود نیروی کار‌شناسی و حقوقی مواجه هستیم.

معاون پشتیبانی و برنامه ریزی اداره کل منابع طبیعی استان خوزستان، فشار دام بر مراتع از سوی ایلات و عشایر استان‌های همجوار را بسیار بالا خواند و گفت: استان خوزستان به دلیل دارا بودن شرایط آب و هوایی گرم، مامن و ماوای دامداران و عشایر ۷ استان فارس، لرستان، اصفهان، کرمانشاه، همدان، کهکیلویه و بویر احمد و چهارمحال و بختیاری است که در فصل سرد سال به این استان کوچ می‌کنند.

دانایی با بیان اینکه گرمای بالای ۵۰ درجه سانتیگراد خوزستان، سیمای منابع طبیعی را بیابانی جلوه داده است، حفاظت از جنگل‌ها و مراتع را یکی از دلمشغولی بزرگ منابع طبیعی قلمداد کرد و افزود: با وضعیت موجود چاره‌ای جزء توسعه فضای سبز و حفظ آب و خاک نداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز