خبرگزاری کار ایران

با حضور عضو هیئت امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛

برنامه‌ریزی هفته کتاب استان خوزستان صورت گرفت

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۲۹۶

تلاش خواهیم کرد فضای کتابخوانی و گفتمان کتابخوانی را در استان خوزستان به خوبی نهادینه کنیم.

جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان با حضور پرفسور فریده عصاره، عضو هیئت امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، منصور کوهی رستمی، سرپرست اداره کل، روسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها و اعضای کمیته هفته کتاب به منظور برنامه ­ریزی و برگزاری باشکوه هفته کتاب در استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در این جلسه منصور کوهی رستمی گفت: کتاب، محصول تجربه‏‌های بشری و خلاقیت‏‌های ذهنی و آموخته‏‌های دراز مدت انسان است. سهم کتاب در انتقال دانش ‏‌ها به مراتب بیشتر و فرا‌تر از دیگر ابزارهای آموزشی است. علی­رغم توسعه گسترده و حیرت­ آور فناوری­‌های جدید ارتباطی و شبکه ارتباطات مجازی در جهان، کتاب و کتابخوانی جایگاه و اهمیت و نقش خود را داراست.

وی افزود: در کشور ما علی رغم پیشنهٔ غنی فرهنگی و تاریخی، سرانهٔ مطالعه، مطلوب نیست و در این راستا مقام معظم رهبری نیز بار‌ها دغدغه‌های خود را مطرح و از تمامی مسولین خواستند که به این مهم توجه نمایند. مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «با تلخى باید اعتراف کنیم که رواج کتاب و روحیه‌ کتابخوانى در میان ملت عزیز ما که خود یکى از مشعل‌داران فرهنگ و کتاب و معرفت در طول تاریخ پس از ظهور اسلام بوده است، بسى کمتر از آن چیزى است که از چنین ملتى انتظار مى‌رود».

سرپرست اداره کل در پایان با اشاره به برگزاری گرامیداشت هفته کتاب جمهوری اسلامی از ۲۴ تا ۳۰ آبان، از برنامه ریزی‌های مفصل و همت همه مسولین استانی جهت برگزاری هفته­‌ای متفاوت خبر داد و گفت: تلاش خواهیم کرد فضای کتابخوانی و گفتمان کتابخوانی را در استان خوزستان به خوبی نهادینه کنیم.

در ادامهٔ این جلسه، پرفسور فریده عصاره، عضو هیات امناء نهاد کتابخانه ­های عمومی کشور ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین جلساتی پیش از شروع هفته کتاب اظهار کرد: نقش کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از مولفه‌های اصلی کتاب و کتابخوانی در کشور و استان به واسطه ضعف سایر ساختار‌ها، مهم و حیاتی است.

وی گفت: کتابخانه‌های عمومی و کتابداران شاغل در آن با همت و تلاش می‌توانند کتاب و کتابخوانی را گسترش دهند و زمینه حضور اقشار مختلف را در این مراکز فرهنگی فراهم سازند تا جامعه‌ای فرهنگی و فرهنگ دوست ساخته شود.

پرفسور عصاره ضمن اشاره به تلاش همت هیأت امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و علی الخصوص دبیر کل محترم این نهاد جهت رفع مشکلات کتابداران و اصلاح ساختار نهاد کتابخانه‌های عمومی اظهار امیدواری کرد: با این اقدامات، شاهد تحول اساسی در کتابخانه‌های عمومی و به دنبال آن فرهنگ کتاب و کتابخوانی استان و کشور باشیم.

عصاره، نتیجه این اقدامات را بالا رفتن روحیه و انگیزه کتابداران سطح کشور دانست و از کتابداران خواست با انرژی مضاعفی جهت آشتی دادن مردم با کتاب گام بردارند و هفته کتاب و کتابخوانی را فرصت مناسبی برای این مهم دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز