خبرگزاری کار ایران

برنامه‌های بیست و دومین هفته کتاب در خوزستان تشریح شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۸۹۹

در هفته کتاب، مسابقات فرهنگی متنوعی به صورت استانی و شهرستانی برای گروههای مختلف سنی برگزار خواهد شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: برنامه‌های بیست و دومین هفته کتاب خوزستان در سه سطح اداره کل، ادارات شهرستان‌ها و کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، منصور کوهی رستمی عنوان کرد: برنامه‌های بزرگداشت هفته کتاب از ۲۴ آبان آغاز می‌شود و تا ۳۰ آبان ادامه دارد و در سه سطح کتابخانه‌های عمومی، ادارات شهرستان‌ها و اداره کل استان برگزار خواهد شد.

وی افزود: به همین مناسبت آیین بزرگداشتی تحت عنوان بیست و دومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی در استان با حضور مسولان کشوری و استانی در یکی از روزهای هفته در تالار کتابخانه مرکزی استان برگزار می‌شود که در این مراسم از خادمان و فعالان بر‌تر حوزه کتاب و کتابخوانی طی مراسم ویژه‌ای تقدیر خواهد شد. همچنین این آئین در شهرستان‌ها با حضور مسئولان ارشد شهرستان برگزار خواهد شد و از خادمان حوزه کتاب و کتابخوانی در شهرستان‌ها نیز تقدیر خواهد شد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان در خصوص نحوه انتخاب خادمان نمونه حوزه کتاب و کتابخانه‌های عمومی در عرصه‌های مختلف گفت: بر طبق یک برنامه ریزی کار‌شناسی شده این افراد بر اساس معیار‌ها و شاخصهای تعیین شده از سوی کار‌شناسان حوزه کتاب انتخاب و تقدیر می‌شوند.

وی افزود: راه اندازی ایستگاههای اهدای کتاب در شهرستان‌ها، برگزاری نمایشگاه کتاب در کلیه شهرستانهای استان، نواخته شدن زنگ مطالعه در مدارس، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب، برگزاری مسابقات متنوع فرهنگی و کتاب خوانی به صورت آنلاین و مکتوب، عضو گیری در شبکه کتاب‌خوانان حرفه‌ای کشور در استان خوزستان با رویکرد آیینی برگزار خواهد شد.

رستمی در خصوص دیگر برنامه‌های هفته کتاب اظهار کرد: از جمله فعالیتهای فرهنگی کتابخانه‌ها در این هفته، تبلیغ و ترویج اهدای کتاب به کتابخانه‌ها، برگزاری نشست ادبی با حضور مسوولین کانون ادبی و شعرای برجسته منطقه و ارسال پیامک در راستای ارتقا سطح مطالعه مفید در کتابخانه‌ها، توزیع بروشور برای معرفی کتابخانه‌های هر منطقه و همچنین برپایی نمایشگاه تازه‌های کتاب است که با هدف ارتقا فرهنگ کتابخوانی در استان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در این هفته وِیژه برنامه‌هایی نیز برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است، ادامه داد: برگزاری جلسات قصه خوانی و روخوانی کتاب با حضور اعضا کودک و خانواده‌های آن‌ها، بازدید مدارس از کتابخانه‌ها در یک روز خاص و مسابقات نقاشی ویژه کودکان از جمله این برنامه‌ها خواهد بود.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان در این راستا افزود: همچنین زنگ مطالعه در مدارس نیز با حضور مسوولین استانی و با هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان و شهرستان‌ها در یکی از مدارس اهواز و مدارس تعیین شده شهرستان‌ها نواخته خواهد شد.

رستمی عنوان کرد: کتابخانه‌های عمومی استان در این هفته اقدام به ارایه خدمات ویژه‌ای به علاقه مندان می‌کنند که از آن جمله می‌توان به فراهم آوردن امکان بازدید مدارس، مساجد، مراکز آموزشی و واحدهای تولیدی و صنعتی از کتابخانه‌ها تحت عنوان «هر روز با کتاب و کتابخانه»، ارایه خدمات اینترنتی و عضو گیری در شبکه کتابخوانان حرفه‌ای و ارایه مقالات نمایه نشریات با ۵۰ درصد تخفیف و ارائه خدمات اینترنتی با تخفیف ویژه نام برد.

وی همچنین از برگزاری مسابقه در این هفته خبر داد و تصریح کرد: در هفته کتاب مسابقات فرهنگی متنوعی به صورت استانی و شهرستانی برای گروههای مختلف سنی برگزار خواهد شد که به صورت مکتوب و آنلاین بوده و موضوعات آن کتاب و محرم و عاشورا می‌باشد.

وی با درخواست از همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی استان خوزستان خاطر نشان کرد: این اداره آمادگی دارد تا برنامه‌های این دوره از هفته کتاب در استان خوزستان را با مشارکت دستگاه‌ها، نهاد‌ها و همچنین در صورت تمایل، با حضور فعالان فرهنگی در بخش خصوصی اجرا نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز