خبرگزاری کار ایران

جمعی از رانندگان تریلرهای کفی؛

از سال ۹۰ هیچ افزایش نرخی در حمل و نقل بندر امام نداشته‌ایم

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۰۱۷

رانندگان تریلرهای کفی از عدم افزایش نرخ حمل بار در پایانه بندر امام خمینی از سال ۹۰ تا کنون اعلام نارضایی کردند.

جمعی از رانندگان تریلرهای کفی در پایانهٔ بندر امام خمینی «ره»، شب گذشته با دعوت از خبرنگار ایلنا در این بندر، خواستار انعکاس مطالبات خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی «ره»، این رانندگان معتقدند که از سال ۹۰ تا کنون، شرکت‌های حمل و نقل در بندر امام، هیچگونه افزایش نرخی را صورت نداده‌اند.

یکی از این رانندگان گفت: مثلا برای حمل بار به مقصد تهران معمولا مبلغ بین یک میلیون تا یک میلیون و دویست هزار تومان به ما پرداخت می‌کنند که از این مبلغ، ۱۲۶ هزار تومان هزینه عوارض آزاد راه‌ها در رفت و برگشت، ۵۰۰ هزار تومان نیز هزینه سوخت و استهلاک و مبلغی هم بابت حقوق رانندگان پرداخت می‌گردد و در ‌‌نهایت مبلغ ناچیزی عاید ما می‌شود و تا کنون نیز نتوانسته‌ایم با انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل به تفاهم مشترکی برسیم.

رئیس اداره پایانهٔ بندر امام نیز در این خصوص گفت: انجمن صنفی رانندگان تریلرهای کفی، نرخ پیشنهادی خود را بر اساس یک کار کار‌شناسی شده ده روزه، ارائه نموده که با نرخ پیشنهادی انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل، اختلاف زیادی دارد.

زیدی افزود: در بنادر دیگر هر ساله انجمن‌های صنفی دو طرف، در خصوص افزایش نرخ توافقاتی داشته‌اند، که متأسفانه در این بندر به جز موارد ویژه، هنوز به تفاهم نهایی نرسیده‌اند.

وی در خصوص اقدامات اداره پایانه‌ها جهت رفع این مشکل که در چند نوبت نیز با خودداری رانندگان از ادامهٔ کار مواجه شده است گفت: طبق اصل ۴۴ قانون اساسی، دولت تصدی‌گری این امور را به بخش‌های خصوص واگذار کرده است ولی امیدواریم که هر چه زود‌تر تفاهم نهایی در این خصوص به دست آید.

لازم به ذکر است که اصل ۴۴ قانون اساسی، مخل نقش نظارتی دولت در اینگونه امور نمی‌باشد و بر همین اساس، رانندگان معترض خواهان ورود جدی اداره پایانه برای حل این معضل شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز