خبرگزاری کار ایران

توسط عبدالله کعبی صورت گرفت؛

نقدی بر اظهارات اخیر یک نماینده در خصوص عملکرد منطقه آزاد اروند

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۱۶۵

به دنبال اظهارات اخیر نماینده محترم آبادان در خصوص طرح تحقیق و تفحص از منطقه آزاد اروند، عبدالله کعبی قائم مقام سازمان یادداشت و نقدی بر گفته آن نماینده محترم داشتند.

به دنبال اظهارات اخیر نماینده محترم آبادان در خصوص طرح تحقیق و تفحص از منطقه آزاد اروند، عبدالله کعبی قائم مقام سازمان مذکور یادداشت و نقدی بر گفته آن نماینده محترم داشتند که در آن به تنویر افکار عمومی و فعالیت‌ها و عملکرد این سازمان از زمان روی کار آمدن دولت جدید و به دنبال آن اعضای هیئت مدیره منطقه آزاد اروند پرداخته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد اروند، کعبی در این خصوص گفت: از زمان توسعه جغرافیایی منطقه آزاد اروند کمتر از یک سال می‌گذرد. چالش‌ها و مشکلاتی که این سازمان در پی پیوستن آبادان و خرمشهر به کل محدوده منطقه با آن روبرو بوده است بر هیچ سازمان و ارگانی محلی و استانی به ویژه دستگاههای نظارتی و اجرایی دو شهر و مرکز استان پوشیده نیست. و ما در این خصوص توانسته‌ایم با برنامه ریزی و هماهنگی لازم، این مشکلات را کاهش دهیم اما همچنان به عنوان چالش با آن‌ها روبرو هستیم و از تمامی دستگاههای اجرایی دو شهر خواسته‌ها و انتظارات خود را به عنوان بالا‌ترین دستگاه اجرایی و نظارت در دو شهر آبادان و خرمشهر و منطقه بیان نموده‌ایم و به کرات رمز موفقیت و رسیدن به اهداف توسعه منطقه هم از بعد اقتصادی و معیشتی و هم از بعدهای فرهنگی و اجتماعی را وحدت، همبستگی، انسجام و هماهنگی عنوان کرده‌ایم و خود نیز در این راستا گام‌های مهم و اساسی برداشته‌ایم که از جمله آن‌ها تشکیل شورای اداری با نظارت و هماهنگی استانداری خوزستان در منطقه است.

ما با تشکیل این شورا به دنبال ایجاد وحدت رویه و انسجام در عملیات اجرایی و ساماندهی ساختارهای مهم و زیرساخت‌های اساسی منطقه هستیم و همه را به این گفتمان دعوت کرده‌ایم و ضمن پذیرفتن نقدهای کارآمد و موثر در پیشرفت آبادان و خرمشهر، از بکار بردن نقدهای مخرب و کاهنده سرعت رشد و توسعه منطقه پرهیز کرده و سعی در ایجاد امید و شور و نشاط در بین جامعه شهروندی دو شهر کرده‌ایم.

قائم مقام سازمان در ادامه اشاره کرد: ما در بخش‌های کلان، تصمیم گیری‌های اساسی و دقیق و برنامه ریزی شده انجام داده‌ایم و این امر را مدیون وجود دستان پرتوان مدیران ارشد کشوری که امروز به عنوان اعضای هیئت مدیره این منطقه در حال خدمتگذاری می‌باشند می‌دانیم. کارنامه درخشان و حضور اعضای هیئت مدیره جدید این سازمان در سیستم‌های مختلف امنیتی، نظارتی و اقتصادی کشور خود می‌تواند گواهی بر شفافیت در عملکرد منطقه آزاد اروند در برنامه‌های اقتصادی و مالی خود باشد و این امر به خودی خود در جهت شفافیت سازی فعالیت‌ها و امور مالی و سرمایه گذاری این سازمان می‌تواند نقش مهمی داشته باشد. علاوه بر آن وجود هیئت مدیره قوی و مقتدر و توانا در این منطقه خود سبب حضور و اعلام آمادگی سرمایه گذاران مختلف خارجی و داخلی جهت سرمایه گذاری در منطقه شده است.
حال آنکه همه مردم ایران و به ویژه مردم شریف منطقه می‌دانند و گواه این حقیقت هستند که وجود این بزرگان در رأس مدیریت منطقه آزاد اروند، تغییر و تحول ساختاری را در زیرساختهای اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی دو شهر آبادان و خرمشهر را به ارمغان خواهد آورد.

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص عملکرد و فعالیت این سازمان در یک سال گذشته و از زمان روی کار آمدن دولت جدید گفت: سند راهبردی و سند چشم انداز ۲۰ ساله منطقه آزاد اروند، تا پایان سال تدوین می‌شود و همچنین سند بالادستی در بخش صنعت، گردشگری و ایجاد زیرساخت‌های لازم در جزیره مینو نیز طراحی گردیده و جهت بررسی‌های نهایی در اختیار مشاور طرح قرار گرفته است.
فعالیت‌ها و عملکرد سازمان در بخش صنعت را بار‌ها در رسانه‌های مختلف اطلاع رسانی کرده‌ایم و همه را به بازدید از این فعالیت‌ها و عملیات دعوت کرده‌ایم از جمله آن‌ها، احداثسه مجتمع فولاد در ناحیه صنعتی با ظرفیت بیش از ۴۰۰ هزار تن و احداثبزرگ‌ترین مجتمع آلومینیوم در کشور می‌باشد و یا توسعه فاز دوم پالایشگاه آبادان با ایجاد ظرفیت اشتغال بیش از ۵ هزار نفر، رونق تجارت با احیای کشتیرانی در آب‌های منطقه و انجام لایروبی از جمله اقدامات و تصمیماتی است که در سفر اخیر جهانگیری معاون ریاست جمهوری اتخاذ گردید.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: قرار گرفتن در بزرگ‌ترین منطقه انرژی در بین کشور‌های همسایه از طرفی مزیت این منطقه محسوب می‌شود و از طرف دیگر وجود خرمشهر به عنوان نماد تجارت و توسعه بازرگانی و آبادان نماد صنعت نفت، مزیت‌ها و فرصتهایی را برای فعالیت گسترده در زمینه‌های مختلف سرمایه گذاری برای ما قرار می‌دهد.
منطقه آزاد اروند در یکسال گذشته بیش از ۱۷۰ درصد رشد سرمایه گذاری داشته و ارزش صادرات غیر نفتی آن، بالغ بر ۹۰۰ میلیون دلار بوده که این موضوع در کل مناطق آزاد کشور مزیتی منحصر به فرد و عملکردی موفق محسوب می‌شود.

کعبی در بخشی دیگر افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون علی رغم عدم دریافت بودجه سنواتی از دولت، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و از همه مهم‌تر مجمع دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور، به طور مستقل کلیه موارد مربوط به منطقه آزاد اروند را مورد ارزیابی قرار داده و بر نحوه عملکرد مجموعه نظارت کامل داشته‌اند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما در تلاش هستیم با برگرداندن نشاط اجتماعی به مردم آبادان و خرمشهر، امید بخشی و تدبیر در امور، شرایط زندگی با نشاط و توام با آرامش را جهت رونق هرچه بیشتر منطقه فراهم آوریم. و بر این باور و اعتقاد هستیم که اتفاقات خوب را باید به مردم گفت، شاید آن‌ها همه کار‌های خوب ما را نبینند و بر نمایندگان محترم است که به عنوان حلقه اتصال بین ما و مردم، این فعالیت‌ها و عملکرد را انعکاس تا باعثنشاط و دلگرمی مردم شوند.

لازم به ذکر است که سیدحسن دهدشتی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در دو روز گذشته گفته بود: طرح پیشنهادی تحقیق و تفحص از منطقه آزاد اروند به مجلس شورای اسلامی داده شد و در کمیسیون اقتصاد مورد بحثو بررسی قرار گرفت و تصویب شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز