خبرگزاری کار ایران

معاون مهندسی و عمران خبر داد:

افزایش ظرفیت بارگذاری باراندازهای منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۰۱۷

افزایش ظرفیت بارگذاری قابل توجه و منطبق بر نیاز بهره‌برداران به میزان ۵ برابر در باراندازهای این مجتمع بزرگ بندری زمینهٔ نگهداری کالا را فراهم می‌آورد.

افزایش ظرفیت بارگذاری باراندازهای منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به منظور نگهداری میزان بیشتر کالا با بهره‌گیری از روش‌های نوین حاصل شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی «ره»، معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: با بهره گیری از روش‌های نوین و مطالعات آزمایشگاهی دقیق در زیر ساخت‌های بندری، این واحد اقدام به استفاده از روش تثبیت در زیرسازی و روسازی بارانداز‌ها با استفاده از آهک و سیمان به منظور افزایش ظرفیت بارگذاری با کم کردن هزینه‌ها نسبت به روش سنتی کرده است.

رضازاده با اشاره به افزایش ظرفیت بارگذاری قابل توجه و منطبق بر نیاز بهره‌برداران به میزان ۵ برابر در باراندازهای این مجتمع بزرگ بندری که زمینهٔ نگهداری کالا را فراهم می‌آورد، کاهش زمان خارج از سرویسی بارانداز‌ها و همچنین کاهش زمان تعمیرات را از مزیت‌های بهره برداری از این امکان برشمرد.

وی همچنین، افزایش مقاومت سطح نهایی تثبیت شده در مقابل عوامل جوی و کاهش هزینه‌ها نسبت به روش سنتی به میزان تقریبی ۴۰ درصد را از جمله دیگر مزایای به کارگیری این روش نوین عنوان کرد.

معاون مهندسی و عمران تصریح کرد: نتایج حاصل از اجرای این طرح، افزایش چشمگیری در درآمدهای ناشی از اجارهٔ بارانداز‌ها، نصیب بندر خواهد کرد.

یادآور می‌شود منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در منتهی الیه شمال غربی خلیج فارس ضمن برخورداری از اسکله‌هایی با آبخور۱۳متر، همواره پذیرای تعداد بسیاری از شناورهای پهن پیکر در ابعاد بزرگ است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز