خبرگزاری کار ایران

در شهرک بعثت ماهشهر

مجمع مشورتی توسعه‌ی خوزستان تشکیل جلسه داد

مجمع مشورتی توسعه‌ خوزستان، روز گذشته طی دو نوبت در شهرک بعثت ماهشهر تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام، این نشست به ریاست خون میرزایی و با حضور اعضای ثابت مجمع و تنی چند از مسئولین شهرستان ماهشهر و بندر امام برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، مهندس قاسم امیری، معاون مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و یکی از میزبانان این نشست، ضمن خیرمقدم به مدعوین، به بیان دیدگاه‌های خود پرداخت.

امیری گفت: از آنجائی که این منطقه، مهاجرپذیر است، نیازمند یک نگاه و توجه ویژه مدیریتی است.

وی به لزوم ایجاد صنایع پایین‌دستی اشاره کرده و افزود: متأسفانه توسعه صنایع پایین‌دستی به فراموشی سپرده شده و ضروری است که مسئولین استان، زمینه‌ی تشویق و هدایت سرمایه‌گذاران در صنایع پایین‌دستی را فراهم نمایند، زیرا این صنایع علاوه بر اشتغال‌زایی، آلایندگی کمتری نیز به دنبال دارند.

پیش‌بین عضو مجمع مشورتی نیز طی سخنانی گفت: توسعه، یک مسئله‌ی چند وجهی است که شامل جنبه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و ... بوده و وقوع آن یک‌باره نیست، بلکه فراز و نشیب‌هایی این مسئله را در بر می‌گیرد.

وی افزود: رشد اقتصادی، یک مقوله‌ی کمّی است اما توسعه‌ی اقتصادی، یک مقوله‌ی کیفی می‌باشد. ازاین‌رو نمی‌توان به توسعه‌ی اقتصادی بدون توجه به توسعه‌ی فرهنگی و اجتماعی و... دست یافت.

وی در خصوص اهمیت برگزاری جلسات این مجمع در شهرستان‌ها گفت: این مسئله باعث شناخت بیشتر ما از شهرستان‌ها می‌شود و می‌تواند جهت مقابله با سونامی بیکاری، ما را کمک کند.

در ادامه، با دعوت دکتر خون میرزایی از میهمانان شهرستانی مجمع، آقایان سیدمهران رفیعی «بخشدار بندر امام»، بهنام ادیبی «رئیس شورای شهر بندر امام»، سیدحسین موسوی «دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی ماهشهر»، رشیدی «بخش کشاورزی»، نیک‌فرجام «مشاور فرماندار ماهشهر در صنایع پتروشیمی»، قربان درویشی «سرپرست خبرگزاری ایلنا در خوزستان»، ذوالفقار شریعت «سردبیر خبرگزاری ایلنا در خوزستان»، حسن نشان زاده «مدیرعامل شرکت بسپاران پتروشیمی بندر امام»، به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

در مجموع سخنانِ مطرح‌شده، به‌جز سخنان مهندس نیک‌فرجام مشاور فرماندار ماهشهر که نقش صنایع در توسعه‌ی این شهرستان و استان خوزستان را مهم و تأثیرگذار می‌دانست و حتی وجود دانشگاه‌های آزاد اسلامی ماهشهر و پیام نور بندر امام را نیز از اقدامات مثبت این صنایع ذکر نمود، سایر حاضرین با انتقاد از نحوه مشارکت صنایع موجود، بخصوص صنایع پتروشیمی در حل مشکلات منطقه، خواهان مشارکت فعال‌تر آنان در رفع کمبودهای موجود شدند.

این نشست در وقت بعدازظهر با حضور اعضای ثابت مجمع مشورتی، جهت جمع‌بندی مباحث مطرح‌شده نیز، تشکیل جلسه داد.

کد خبر : ۳۱۷۵۷۸