خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنادر و دریانوردی خبر داد

افزایش سهم حمل‌ونقل ریلی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به هم‌افزایی‌ سازمان بنادر و راه‌آهن با هدف افزایش سهم حمل‌ونقل ریلی از بنادر کشور، گفت: به دنبال این رویکرد مشترک، تعداد ۲۵٬۷۶۷ دستگاه واگن حامل کالا به منطقه ویژه اقتصادی بندر امام تردد داشته و در پی آن حدود یک میلیون و پانصد هزار تن کالا به اقصی نقاط کشور حمل شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، عبدالهی گفت: این میزان حمل‌ونقل، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از رشد ۷۱ درصدی برخوردار بوده است.

وی به تداوم آمادگی تجهیزاتی و عملیاتی در این مجتمع بزرگ بندری اشاره کرد و افزود: انتقال بخشی از ترافیک کالا برای حمل از این طریق و در پی آن تسهیل شرایـــط به‌منظور بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود از دیگر عوامل برای رشد روزافزون سهم حمل‌ونقل ریلی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی بوده است.

عبدالهی با بیان مزیت‌های حمل‌ونقل ریلی از جنبهٔ کاهش بار ترافیکی جاده‌ها و کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی و افزایش ایمنی تردد، بیان داشت: علاوه بر آن با توجه به هدفمندسازی یارانه‌های انرژی، حمل‌ونقل ریلی جایگاه ویژه‌ای در زنجیرهٔ حمل‌ونقل کالا و توسعه حمل‌ونقل چندوجهی یافته است و تلاش می‌شود با همکاری مضاعف راه‌آهن جنوب، بستر و شرایط مناسبی برای صاحبان کالا و بازرگانان جهت بهره‌گیری از مزیت‌های شبکه ریلی کشور فراهم شود.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام با اشاره به قدمت این مجتمع بزرگ بندری به‌عنوان قدیمی‌ترین بندر متصل به راه‌آهن سراسری، اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی به‌عنوان کانون مهم تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی ازجمله غلات، زمینهٔ مساعدی برای انتقال بخش قابل‌توجهی از کالاهای تجاری از طریق راه‌آهن به دیگر مراکز جمعیتی و مصرفی در کشور دارد.

کد خبر : ۳۲۱۵۵۰