خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خبر داد

تداوم امدادرسانی در مناطق برف‌گیر خوزستان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان آخرین وضعیت اجرای عملیات امداد و نجات در برف و کولاک در مناطق برف‌گیر شهرستان ایذه را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علی خدادادی صبح امروز با اشاره به اجرای عملیات امداد زمستانی از روز گذشته در مناطقی از شهرستان ایذه اظهار کرد: در عملیات امداد و نجات هوایی در روستای هوفل پلنگی که از حدود ۲۰ روز پیش در محاصره برف و کولاک قرار داشت، ۳ تیم امدادی و پزشکی در قالب ۱۲ نفر اعزام شدند.

وی با بیان اینکه در این عملیات امدادی که در شرایط بسیار سخت و توسط بالگرد جمعیت هلال‌احمر به مرحله اجرا درآمد، افزود: ۲ تُن کالا شامل اقلام زیستی و غذایی، بهداشتی، دارو، پوشاک، نوشت‌افزار و همچنین اقلام امدادی از قبیل پتو، موکت، فانوس و والور در این منطقه توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان بیان کرد: علاوه بر این مأموریت امداد هوایی، از روز گذشته، مأموریت‌های امدادی دیگری در روستاهای برف‌گیر ممبین، فالح، دشت، غریبی‌ها و شیر بسته از توابع بخش سوسن شهرستان ایذه انجام شد.

خدادادی با تأکید بر تداوم امدادرسانی در این مناطق تصریح کرد: اقلام توزیع شده امدادی، زیستی، بهداشتی، درمانی و غذایی در این روستاها به وزن یک و نیم تن بوده است.   

رییس کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی مدیریت بحران استان گفت: بارش باران که از جمعه در بیشتر مناطق خوزستان آغاز شده، تاکنون حادثه یا خسارتی در پی نداشته است.

خدادادی اضافه کرد: ۴۰ تیم امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خوزستان در آماده‌باش کامل هستند تا در صورت بروز حادثه احتمالی وارد عمل شوند.

کد خبر : ۳۳۷۱۶۸