خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان خبر داد

واکسیناسیون دام‌های سنگین بهبهان علیه بیماری لمپی اسکین

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بهبهان از آغاز واکسیناسیون رایگان و فراگیر دام‌های سنگین شهرستان بر علیه بیماری واگیردار لمپی اسکین خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان،  امین اله قنواتی صبح امروز گفت: عملیات واکسیناسیون دام‌های سنگین این شهرستان برعلیه بیماری واگیردار لمپی اسکین به‌طور فراگیر و رایگان آغاز شد.

قنواتی ضمن تأکید بر اهمیت واکسیناسیون دام‌ها بر علیه این بیماری در این فصل از سال اظهار داشت: بیماری لمپی اسکین یک بیماری ویروسی واگیردار دامی است که عامل آن به‌وسیله حشرات منتقل می‌گردد و لازم است قبل از گرم شدن هوا و ازدیاد حشرات ناقل بیماری، کلیه دام‌های حساس، مایه‌کوبی و ایمن‌سازی شوند.

وی اضافه کرد: بیماری واگیردار لمپی اسکین یک بیماری نوپدید در ایران است و در صورت بروز، باعث کاهش شدید تولید در دام و یا مرگ آن می‌شود و لازم است دامداران عزیز جهت واکسیناسیون سریع دام‌های خود، همکاری لازم با اکیپ‌های عملیاتی دامپزشکی را داشته باشند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بهبهان در پایان گفت: پیش‌بینی می‌شود در این مرحله، ۱۷۰۰۰ رأس گاو و گاومیش در سطح شهرستان برعلیه این بیماری واکسینه شوند.

کد خبر : ۳۳۹۱۵۹