خبرگزاری کار ایران

توسط شناورهای منطقه ویژه اقتصادی بندر امام انجام شد

نجات شش دریانورد و یک فروند شناور از خطر غرق شدگی

معاون دریایی اداره کل بنادر خوزستان گفت: در پی بروز آسیب دیدگی در سیستم رانش موتور لنج باری در حوالی سکوی نفتی نوروز، مرکز جستجو و نجات دریایی(MRCC) منطقه ویژه اقتصادی بندر امام بلافاصله پس از دریافت پیام‌های اضطرار از این شناور، مبادرت به اعزام شناور ناجی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام، «گرایلو» صبح امروز افزود: در جریان انجام عملیات امداد و نجات به این شناور مضطر که از مبدأ کشورهای حاشیه خلیج فارس به سمت بندر دیلم در حرکت بود، مرکز MRCC منطقه ویژه اقتصادی  بندر امام تمهیدات لازم برای یدک کردن شناور مذکور توسط شناور تجاری دیگری به بندر مذکور را به عمل آورد.

معاون بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در تشریح این عملیات  که در ساعات شبانه صورت پذیرفت، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه براثر نقص فنی در سیستم حرکتی این شناور، خطر غرق‌شدگی آن را تهدید می‌کرد، مرکز جستجو و نجات منطقه ویژه اقتصادی بندر امام تا رسیدن شناور کمکی جهت یدک کردن، نسبت به مراقبت و محافظت از سرنشیان و شناور اهتمام ورزید.

مرکز جستجو و نجات دریایی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام در آذر سال جاری نیز طی دو عملیات جداگانه موفق به نجات جان 14 دریانورد شده بود که در  اثر شرایط نامساعد جوی، شناور آنها غرق شده و در معرض خطر جانی قرار گرفته بودند.

کد خبر : ۳۴۲۵۰۲