خبرگزاری کار ایران

توسط مدیرعامل هلال احمر خوزستان؛

برنامه‌های هلال احمر خوزستان در دهه فجر تشریح شد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: به مناسبت دهه فجر ۲۴ شهر استان میزبان ۲۴ کاروان سلامت می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علی خدادادی با اشاره به برنامه های جمعیت هلال احمر خوزستان برای گرامیداشت دهه فجر اظهار کرد: در طول دهه فجر، چادرهای سلامت در یک پایگاه درب جمعیت هلال احمر هر شهر به مدت ۱۰ روز برپا و در برخی شهرها همانند اهواز و رامهرمز بیش از یک کاروان سلامت اعزام می شود.

وی افزود: در طول راهپیمایی دو پایگاه در مسیر راهپیمایی، علاوه بر ۱۰ پایگاه درب جمعیت مستقر می شوند و در همان روز در مصلای نماز جمعه هر شهر یک پایگاه اهدای خون برای برادران و یک پایگاه اهدای خون برای خواهران برپا می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: ۲۴ کاروان سلامت به ۲۴ شعبه جمعیت هلال احمر استان اعزام می شوند و ۱۰۰ پزشک متخصص، ۱۰ پیراپزشک و ۳۰ پزشک عمومی هم این کاروان‌ها را همراهی می کنند.

خدادادی اضافه کرد: همچنین در ایام دهه فجر جمعی از داوطلبان با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون، در این امر خداپسندانه شرکت می کنند و همچنین فراخوان عضویت در سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر میان مردم منتشر می شود تا افرادی که علاقه مند به خدمات بشردوستانه هستند به جمع ما بپیوندند.

وی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه یا بازارچه خیرین در دهه فجر با همکاری فرمانداری ها یا به صورت مستقل برگزار می شود، عنوان کرد: در بحث حمایتی و کمک به بیماران و شهروندان، با توجه به توانمندی هر شهر، صنایع دستی با ارائه غذاهای محلی جشنواره برگزار می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به اینکه در هر شهرستان یک طرح داوطلبی با توجه به نیازمندی های مناطق محروم اجرا می شود، ادامه داد: همچنین دوره‌های آموزشی ویژه داوطلبان به صورت کتاب کار داوطلبی و خدمات داوطلبی برگزار می شود.

خدادادی بیان کرد: طبق آخرین آمار، جمعیت هلال احمر خوزستان بیش از ۱۰ هزار عضو داوطلب دارد.

کد خبر : ۳۴۲۶۵۰