خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه آزاد واحد ماهشهر خبر داد:

ارتقاء رتبه دانشگاه آزاد ماهشهر در سال ۲۰۱۶

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر از ارتقاء رتبه وبومتریک دانشگاه آزاد ماهشهر در بهمن‌ ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ماهشهر، مازیار نوعی امروز در گفتگو با ایلنا اظهار داشت: در پی انتشار رتبه‌بندی جدید وبومتریک در ژانویه ۲۰۱۶ میلادی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر در بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان بیشترین رشد و ارتقا رتبه دانشگاهی را به خود اختصاص داد.

 وی گفت: رتبه‌بندی وبومتریک دانشگاه،‌ یک اقدام خلاقانه برای بهینه‌سازی ساختار دانشگاه‌ها و موسسه‌های علمی در دنیای وب است که به نشر اینترنتی مطالب علمی و آموزشی بدون هزینه و آسان‌تر به‌ منظور توسعه و گسترش علم و دانش در فضای مجازی برای کاربران اینترنتی خواهد بود.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر افزود: طی چند روز گذشته در دومین و آخرین دوره اعلام رتبه‌بندی سال ۲۰۱۶ میلادی در همین ماه بهمن، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر موفق به صعود در جایگاه بالاتر شد و توانست رتبه خود را نسبت به ۶ ماه گذشته و مدت‌زمان مشابه در سال گذشته ارتقا دهد که این ارتقا بیشترین رشد در بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان را به همراه داشته است.

وی در ادامه از عقد تفاهم‌نامه و‌ تأسیس مرکز رشد واحدهای فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر به خبرنگار ایلنا خبر داد.

نوعی در تشریح این خبر عنوان کرد: یک تفاهم‌نامه همکاری جهت راه‌اندازی و بهره‌برداری مرکز رشد واحدهای پارک علم و فناوری خوزستان مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر با هدف رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و افزایش قدرت رقابت این شرکت‌ها در عرصه‌های منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی منعقد و به امضاء طرفین رسید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر با اشاره به عناوین تعهدات این تفاهم‌نامه همکاری برای دریافت مجوز اصولی مرکز رشد ماهشهر از وزارت علوم تحقیقات و فناوری، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و به عهده گرفتن فعالیت‌های ستادی و اداری مرکز رشد توسط پارک علم و فناوری خوزستان همچنین پرداخت تسهیلات به واحدهای فناوری مستقر در مرکز رشد از محل اعتبارات مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان را از برخی تعهدات مهم این توافق عنوان کرد.

وی در پایان، تاریخ اعتبار این تفاهم‌نامه را ۶ سال ذکر کرد که در ادامه راه با اخذ مجوز از معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و توافق طرفین تا مدت ۱۰ سال قابل تمدید خواهد بود.

کد خبر : ۳۴۳۹۶۴