خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان

فنی و حرفه‌ای، در توسعه سرمایه انسانی و اشتغال پایدار نقش کلیدی دارد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای می‌تواند به عنوان یک راه کلیدی در توسعه سرمایه انسانی و اشتغال پایدار نقش آفرینی کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، عبدالنبی سواعدی امروز اظهار کرد: بازدهی کوتاه مدت آموزش مهارتی موجب تسریع در جذب جوانان به بازار کار و اشتغال پایدار کارجویان فاقد مهارت از مزایای آموزش فنی و حرفه‌ای محسوب می‌شود.

سواعدی عنوان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تا حد زیادی می‌توانند در هر یک از بخش‌های کشاورزی، صنعت، خدمات برای مهارت آموختگان ایجاد اشتغال کنند.

وی افزود: ارائه این آموزش‌ها در ایجاد و راه‌اندازی واحدهای کسب و کار توسط مهارت جویان نقش موثر و در تامین نیازهای اشتغال در مناطق مختلف تاثیرگذار هستند.

سواعدی تاکید کرد: برای حل ریشه‌ای معضل بیکاری و توسعه اشتغال مولد مطمئن راه فراگیری آموزش فنی و حرفه‌ای و راه‌اندازی مشاغل کوچک است.

سواعدی تصریح کرد: از طریق ارائه فعالیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و شناخت دقیق و کامل زمینه‌های اشتغالزایی زمینه مرتفع شدن بسیاری از مشکلات کشور به خصوص معضل بیکاری جوانان فراهم خواهد شد.

سواعدی خاطرنشان کرد: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مقایسه با آموزش‌های نظری بیش از پیش محسوس می‌شود که باید با نیازسنجی از بازار کار، مهارت و دانش علمی مورد نیاز ارتقا بخشد.

 وی گفت: توسعه آموزش‌های مهارتی زمینه را برای بروز استعدادها و خلاقیت‌ها به نحو احسن فراهم ساخته و در آینده نه چندان دور شاهد ظهور کارآفرینانی موثر در راستای توسعه همه جانبه کشور خواهیم شد.

کد خبر : ۳۴۵۱۷۱