خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اهواز:

خوزستانی‌ها، انگیزه ما برای کار در این استان را دوچندان کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۳۴۵۴۴۶

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ابراز خوشحالی از حضور در خوزستان، تبریک دهه فجر و گرامیداشت یاد امام راحل و شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی به ویژه شهدای این استان، گفت: در خوزستان مذاکرات خوبی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات انجام شده است. انگیزه خوزستانی ها برای توسعه تکنولوژی، انگیزه ما را نیز برای کار در این استان دوچندان می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، محمود واعظی در نشست اعضای کارگروه توسعه دولت الکترونیکی خوزستان و نشست تخصصی و هم اندیشی با بخش خصوصی حوزه ICT  عنوان کرد: کار بیشتر بر روی تقویت زیرساخت‌های حوزه ICT و توسعه این بخش در این استان امری ضروری است.

وی با بیان اینکه تلاش بر این بوده تا وعده‌هایی که به خوزستان داده شده در حد توان وزارتخانه، محقق شوند، تصریح کرد: زیرساخت‌های شبکه انتقال داخلی استان به درجه قابل قبولی رسیده و مشکلی در این بخش وجود ندارد. شبکه آی پی داخلی و خارجی خوزستان هم در سطح نامحدود آماده است.

واعظی با تقدیر از شرکت ارتباطات زیرساخت، از طرح‌های ملی افزایش سرعت انتقال و حجم پهنای باند خبر داد و اظهار کرد: خدماتی که در این دو ساله در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات انجام شده، به نسبت کار در این حوزه از ابتدا تا شهریور ماه 1392، 3 تا 4 برابر شده و شبکه انتقال از 900 به 1300 و پهنای باند از 624 به 4 هزار افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه اقبال عمومی و کسب و کارها به سمت تکنولوژی سوق پیدا کرده، بیان کرد: وزارت بهداشت، سازمان‌گمرک، مالیات، ثبت اسناد و... برای تسریع در انجام کارها و خدماتشان اعلام آمادگی کرده‌اند تا الکترونیکی شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: الکترونیکی شدن کارها به مردم کمک خواهد کرد تا هر زمان و مکان به تمامی سرویس‌های دلخواه خود دسترسی داشته باشند.

واعظی در ادامه گفت: 460 شهر در کشور از پوشش شبکه نسل‌سوم 3G برخوردار بوده و 160 شهر نیز از پوشش نسل چهارم 4G برخوردار شده‌اند که در خوزستان 27 شهر مجهز به نسل سوم و 12 شهر مجهز به نسل چهارم هستند که آمار شهرهای تحت پوشش شبکه نسل سوم این استان به 38 شهر رسیده و تا پایان سال 95 همه گیر خواهد شد و بر تعداد شهرهای تحت پوشش شبکه نسل چهارم خوزستان نیز افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: به 1420 روستا خدمات اینترنت پرسرعت ارائه شده که هزینه کردی قریب به 600 میلیارد تومان را در بر داشته است که این عدد به 900 میلیارد تومان نیز خواهد رسید.

واعظی توسعه تکنولوژی در کشور را عامل ارتقای کسب و کار، راحتی زندگی مردم، افزایش سطح سلامت، فرهنگ، آموزش و کاهش مهاجرت روستاها به شهرها دانست و بیان کرد: تحقق این مهم، شکاف بین ساکنان شهر و روستا را کم خواهد کرد.

وی در ادامه با ابراز خوشحالی از علاقه مندی مردم، استاندار و مسئولان خوزستان به توسعه تکنولوژی در این استان، تصریح کرد: انگیزه ای که برای توسعه این مهم در خوزستان وجود دارد، انگیزه ما را نیز برای کار در این استان دوچندان می کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان خوزستان را از نظر سرمایه گذاری و توسعه، استان سوم کشور خواند.

انتهای پیام/
میلاد گُل‌داری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز