خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خوزستان:

انقلاب اسلامی تاثیر بسزایی در حوزه فرهنگ و هنر داشته است

asdasd
کد خبر : ۳۴۵۸۹۷

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن تبریک ایام دهه فجر گفت: به اعتقاد من توجهی که در این ٣٧ سال به هویت فرهنگی، قومی، ایرانی و اسلامی شده و تاثیری که بر حوزه فرهنگ و هنر داشته به دلیل نگاه انقلاب اسلامی به فرهنگ است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، همایون قنواتی افزود: توجهی که به حوزه‌های سنتی و آئینی صورت گرفته بی‌نظیر بوده است و مسیر فرهنگ و هنر که قبل از انقلاب به سمت غرب منحرف می‌شد، متوقف و به شکل ایرانی اسلامی ادامه یافت.

قنواتی به توجهی که در این سال ها به هنر خوشنویسی شده است، اشاره کرد و ادامه داد: بخش زیادی از اتفاقاتی که پس از انقلاب در خوشنویسی رخ داد، مرهون توجهی است که انقلاب به این هنر داشته است و این هنر که کم کم داشت فراموش می شد تبدیل به یک جریان فعال و پویا گردید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: در حوزه سینما هم در آن زمان، تولید فیلم، نفس های آخر را می کشید؛ تولید به دست هنرمندان خارج از کشور بود و آثار، بیشتر اقتباسی بودند اما پس از انقلاب، کمترین جشنواره ای هست که اثری از ایران در آن شرکت نداشته باشد.

وی به حوزه موسیقی نیز اشاره کرد و گفت: در گذشته، موسیقی سنتی ایران بسیار بسیار مهجور بود اما پس از انقلاب موسیقی مقامی و نواحی رونق بسیار گرفت. در حوزه مطبوعات، انتشارات و بقیه حوزه ها نیز فضایی باز شده است که همه می‌توانند کار کنند. در این استان هم هنرمندان، قدم های بسیار خوبی برداشته‌اند.از نسل انقلاب هم چهره های بسیار شناخته شده ای در همه بخش های مختلف داریم و این نشان دهنده توجهی است که انقلاب به هویت و فرهنگ ایرانی و تمدن اسلامی کرده است.

قنواتی در پایان گفت: یکی از افتخارات ما این است که در دوران انقلاب اسلامی، استعدادها در دورترین نقاط کشور شناسایی و پرورش داده شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز