خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خبر داد

برگزاری دوره بازآموزی امداد و نجات نوروزی در خوزستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر این استان، با شرکت در دوره های توان افزایی و بازآموزی و مرور مهمترین مباحث نظری و عملی در زمینه امداد و نجات، برای حضور فعال در طرح امداد نوروزی سال 95 آماده شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علی خدادادی امروز گفت: در این دوره آموزشی که در اندیکا برگزار شد، امدادگران و نجاتگران بر دانش علمی و عملیاتی خود در زمینه امداد و نجات در حوادث افزودند. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به نیاز امدادگران و نجاتگران شرکت کننده در طرح امداد نوروزی به توان افزایی و ارتقاء کیفی مهارت ها، بیان کرد: 450 امدادگر و نجاتگر با حضور در دوره های توان افزایی و بازآموزی از آخرین مطالب مورد نیاز در حوزه امداد و نجات مطلع شدند.

وی این دوره را آزمون خوبی برای مرور آموزه های امدادگران استان خوزستان دانست و افزود: ۱۰ نفر از مربیان مجرب و برجسته خوزستانی با نظارت نماینده سازمان امداد و نجات کشور، آموزش امدادگران را در این دوره باز آموزی بر عهده داشتند. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان با اشاره به سرفصل های آموزشی این دوره ها تصریح کرد: در این دوره های آموزشی و توان افزایی، مواردی از قبیل طرح عملیاتی اجرای مانور میدانی، آشنایی با خودروی نجات و آمبولانس و تجهیزات مربوطه، کمک های اولیه، ارزیابی صحنه حادثه، دستیابی، رهاسازی و خروج مصدوم از خودروی تصادفی و حمل و انتقال مصدوم به نجاتگران آموزش داده شده است.

 

کد خبر : ۳۵۴۲۸۰