خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس اداره منابع طبیعی هندیجان

دیوار سبز مدرسه محروم روستایی آیت الله غفاری احداث شد

باحضور مسئولین اداره منابع طبیعی شهرستان هندیجان مدرسه محروم روستایی آیت الله غفاری که دیوار ندارد با 80 اصل نهال درخت، دیوار سبز آن احداث شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از هندیجان، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان هندیجان با حضور در آموزشگاه آیت الله غفاری واقع در روستای چم کنار با همراه کارکنان آموزشگاه و دانش آموزان، 80 اصل نهال در گرداگرد مدرسه کاشت.

امین عبادی رئیس منابع طبیعی شهرستان هندیجان در این مراسم گفت: این هفته که هفته آشتی و دوستی با طبیعت است را به همه کارکنان آموزش و پرورش و دانش آموزان بخصوص شما دانش آموزان عزیز و گرامی  تبریک عرض می کنم.

وی در ادامه تاکید کرد: در دنیای امروز که با آلودگی و تخریب محیط زیست مواجه هستیم ، کاشت نهال و درخت اقدامی بسیار مهم و سازگار با عواطف انسانی و دینی ماست.

عبادی افزود: ما باید با فرهنگ سازی «هر ایرانی یک درخت»، کشور خود را به جنگل سبز بزرگ تبدیل کنیم چرا که با کاشت هر درخت از آلودگی هوا و گردوخاک که مناطق جنوب غربی کشور با آن مواجه هستند جلوگیری خواهد شد و باید از درختی که می کاریم بخوبی مواظبت کنیم تا بزرگ و تنومند شود و ما از آن بهره های زیادی ببریم.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان هندیجان خطاب به دانش آموزان بیان داشت: شما دانش آموزان و نونهالان جامعه باید از درختان بخوبی مواظبت کنید و به کاشت درخت اهتمام ورزید و از فضای سبز مراقبت کنید و به بزرگ تر ها در برقراری جامعه ای سبز همکاری و کمک کنید تا آینده ما بهتر از اکنون گردد.

عبادی افزود: دانش آموزانی که با هنرنمایی بتوانند در مورد طبیعت، جنگل، درخت و محیط زیست، قلم فرسایی کنند، به همه آنها جوایزی از سوی اداره منابع طبیعی شهرستان هندیجان تقدیم خواهد شد. همچنین کارشناسان منابع طبیعی هندیجان آماده هستند کلاس های آموزشی در مورد درختکاری، منابع طبیعی و نحوه نگه داری از آن را برای دانش آموزان تشریح کنند.

در پایان عبادی از آموزگاران آموزشگاه روستایی آیت الله غفاری که مراسم بسیار زیبا و در فضایی آکنده از مهر و صفا را مهیا کرده بودند تشکر و قدردانی کرد.

هفته منابع طبیعی از 15 اسفند لفایت 22 اسفندماه می باشد.

کد خبر : ۳۵۴۳۲۱