خبرگزاری کار ایران

معاون آموزشی آموزش‌وپرورش هندیجان

انسداد مبادی بی‌سوادی در هندیجان به‌طورجدی پیگیری می‌شود

معاون آموزشی آموزش‌وپرورش شهرستان بندر هندیجان گفت: سیاست‌های کلان وزارت آموزش‌وپرورش انسداد مبادی بی‌سوادی از دوران ۶ سالگی آغازشده و تا پایان دوره ابتدایی ادامه می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر هندیجان، سید اکبر موسوی امروز اظهار داشت: انسداد مبادی بی‌سوادی بسیار مهم، اساسی و با ارزش است که جزو سیاست‌های وزارت آموزش‌وپرورش و نهضت سوادآموزی بوده که در شورای آموزش‌وپرورش تصویب‌ شده است.

وی افزود: طی نظرسنجی‌هایی که از باسوادترین افراد مناطق شهری صورت گرفته‌شده، دانش‌آموزانی که والدین باسوادی داشته باشند ازنظر علمی و جایگاه اجتماعی به پایه‌های بالاتر ارتقاء پیداکرده‌اند و هرکجا پدر و مادر باسواد بوده‌اند فرزندان آن‌ها هم به مدارج بالاتر راه پیداکرده‌اند.

موسوی ادامه داد: باسواد بودن افراد رابطه مستقیم و نزدیکی با موفقیت فرزندان خود آن‌ها دارد جاهایی که دانش آموزان تکرار پایه داشته‌ایم، اولیاء آن‌ها بی‌سواد بوده‌اند. لذا ما تلاش داریم فرزندان امروز باسواد شوند تا فرزندان باسوادی به جامعه تحویل بدهند.

سید اکبر موسوی بیان کرد: از کلیه دستگاه‌های اجرایی و نهادها خواسته‌ایم که در جذب اولیاء بی‌سواد با ما همکاری کنند و بیشترین همکاری را ثبت‌احوال با ما داشته است که جا دارد از زحمات آن‌ها کمال تشکر و قدردانی را بکنیم.

معاون آموزشی آموزش‌وپرورش هندیجان افزود: ما کودکان ۶ ساله را تحت پوشش کلاس‌های پیش‌دبستانی برده‌ایم و آموزش‌های بدو ورود به دبستان را به آن‌ها انتقال داده‌ایم تا در سال اول تحصیلی مشکلی برای ورود به دبستان نداشته باشند و با آمادگی بهتری اولین سال درسی خود را آغاز کنند.

موسوی خاطرنشان کرد: فرزندان لازم التعلیم در سطح شهرستان ۱۵ نفر بوده که تاکنون ۱۰ نفر آن‌ها جذب‌شده، ۳ نفر در مدارس عادی و ۷ نفر در مدرسه استثنایی و ۱ نفر آن‌ها خارج از شهرستان انتقال گرفته و ۴ نفر از آن‌ها هنوز شناسایی نشده‌اند و یکی از مشکلات ما عدم شناسایی افراد بی‌سواد است.

وی ادامه داد: در گروه سنی 11-7 ساله تعداد  ۲۲ نفر آن‌ها جذب‌شده‌اند، ۸ نفر از آن‌ها در مدارس عادی مشغول تحصیل هستند و ۱۴ نفر در مدارس استثنایی و تعداد ۴ نفر از آن‌ها صعب‌العلاج بوده و قادر به ادامه تحصیل نیستند و ۷ نفر کماکان شناسایی نشده‌اند.

موسوی در پایان گفت: انتظار داریم دیگر نهادهای مرتبط با کودکان و فرزندان با ما برای شناسایی افراد بی‌سواد همکاری داشته باشند.

کد خبر : ۳۵۹۸۶۳