خبرگزاری کار ایران

مسلم میرزاوند خبر داد:

انتخاب کتابداران با اخلاق سال 94 در اندیمشک

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اندیمشک گفت: در اولین جلسه شورای اداری کتابخانه‌های عمومی سال ۹۵ که با حضور یکی از مسئولین اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان، مسئولان کتابخانه‌ها و کتابداران برگزار شد از کتابداران با اخلاق شهرستان اندیمشک در سال ۹۴ تقدیر به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مسلم میرزاوند با ذکر حدیثی از امام علی (ع) (من لانت کلمته وجبت محبته، هر کس سخنانش ملایم و نرم باشد، محبتش واجب می‌گردد.) گفت: ترویج ارزش‌های والای اخلاقی و فرهنگی و معرفی الگوهای مناسب برای نسل جوان، از اولویت‌های هر نهاد فرهنگی می‌باشد و این امر در مجموعه کتابخانه‌های عمومی که با طیف وسیعی از اقشار جامعه سروکار دارند بیشتر نمود پیدا می‌کند.

میرزاوند افزود: بر طبق چشم‌انداز کتابخانه‌های عمومی در افق ایران ۱۴۰۴، کتابخانه‌های عمومی باید حافظ و انتقال دهنده ارزش‌های دینی و فرهنگی در برابر ازخودبیگانگی فرهنگی و گسست نسل‌ها باشند. لذا بر ما لازم است تا از همکاران شایسته و بااخلاق خوب ایرانی و اسلامی در محیط اداری تقدیر کنیم.

در این جلسه که با همین هدف برگزار شده بود خانم راضیه زارع‌نژاد مسئول اداری و خانم شادی عاطفی مهر مسئول کتابخانه عمومی معرفت کوی لور به‌عنوان کتابداران با اخلاق سال ۹۴ از سوی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اندیمشک انتخاب شدند که با اهداء جوایزی از آن‌ها تقدیر شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اندیمشک امانت‌داری، تکریم ارباب‌رجوع، نظم اداری، حسن خلق و وجدان کاری، رعایت حقوق مردم، احترام به کتابداران و اعضای کتابخانه‌های عمومی، رازداری، صرفه‌جویی در هزینه‌ها در راستای فرامین مقام معظم رهبری و دوری گزینی از هرگونه جوسازی و منفی‌بافی را از دلایل این انتخاب دانست.

از دیگر موضوع‌های مطرح‌شده در این جلسه بررسی نقاط ضعف و قوت کتابخانه‌های عمومی شهرستان اندیمشک، دستاوردهای سال ۹۴، لزوم به‌کارگیری تفکرات جمعی و تازه در جذب مخاطبین و ارائه راهکارهایی برای شاداب سازی هر چه بیشتر فضای کتابخانه‌های عمومی بود.

میرزاوند مهم‌ترین دستاوردهای کتابخانه‌های عمومی در سال ۹۴ را تجهیز و برطرف نمودن برخی از مشکلات کتابخانه‌ها، تعامل با دستگاه‌های فرهنگی سطح شهرستان، ارائه برنامه‌های فرهنگی متنوع در طی سال، جذب کودکان و نوجوانان و تخصیص بودجه برای ساخت یک کتابخانه جدید در شهر آزادی برشمرد.

کد خبر : ۳۶۳۱۴۴