خبرگزاری کار ایران

نامزد لیست امید در اهواز:

اقتصاد دولتی در خوزستان یک بیماری مزمن است

نامزد لیست امید در مرحله دوم انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه اهواز گفت: تا زمانی که نگاه اقتصاد دولتی در منطقه باشد، اقتصاد خرد در آنجا هیچ پیشرفتی نخواهد کرد.

همایون یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه استان خوزستان تا پیش از جنگ تحمیلی جز سه استان اول کشور بوده است، گفت:‌ بعد از جنگ متاسفانه شاخص‌های توسعه‌ای ما از رتبه‌های برتر کشوری به رتبه‌های آخر کشور تبدیل شد.

نامزد لیست امید در اهواز، خاطرنشان کرد: در بخش‌های مختلف آموزش، امنیت، بهداشت و... رتبه‌های پایین کشوری را داریم و اگر این سقوطی که استان خوزستان در شاخص‌های خود پیدا کرده است به همین شکل ادامه یابد در آینده نه چندان دور وضعیت استان به حدی می‌رسد که معیشت ما هم مختل خواهد شد. به عنوان مثال اگر پدیده گرد و خاک، بیکاری و وضعیت کارون به این شدت ادامه یابد در آینده نه چندان دور همه اقوام در استان از نظر معیشت دچار مشکل می‌شوند.

یوسفی در مورد علت حضور اصلاح‌طلبان و حامیان دولت در این دور از انتخابات تاکید کرد: به صحنه آماده‌ایم  تا وضعیت اهواز و خوزستان را تغییر دهیم.

وی اقتصاد دولتی در خوزستان را یک بیماری مزمن بیان کرد و گفت: تا زمانی که این نگاه باشد، بخش خصوصی و اقتصادهای خرد رشد نمی‌کنند و به دلیل اقتصاد دولتی، پیشرفت اقتصاد خرد صورت نگرفته است و به همین دلیل است در استان‌هایی مانند یزد به دلیل رشد اقتصادهای متوسط و خرد، مشکل بیکاری کمتر دیده می‌شود.

وی اظهار کرد: تلاش می‌کنم زبان گویای و امانتدار خوبی برای آرای مردم باشم.

کد خبر : ۳۶۴۶۰۴