خبرگزاری کار ایران

در کارگروه آب، خاک و کشاورزی مطرح شد؛

تأکید مقتدایی بر لزوم تعیین خسارات سیل اخیر خوزستان

استاندار خوزستان در کارگروه آب، خاک و کشاورزی، بر لزوم تعیین دقیق خسارات سیل اخیر در استان بر اساس کار کارشناس شده تاکید کرد.

به گزارش خبرنگا ایلنا از خوزستان، عبدالحسن مقتدایی با بیان اینکه کارها را باید به صورت کارشناسی‌شده پیش برد، اظهار کرد: گزارشات خسارات سیل اخیر باید همراه با پیوست کارشناسی باشد و تطبیق اعداد و ارقام میزان خسارت، ما را در پیگیری‌ها تقویت می‌کند.

وی افزود: اینگونه نباشد که در بخش آب یک نظر در خصوص خسارت وجود داشته باشد و در بخش کشاورزی نظر دیگری.

مقتدایی با بیان اینکه پشتوانه هر مجموعه‌ای کار کارشناسی است، تصریح کرد: باید دستگاه‌های مرتبط با خسارات سیل، به کارهای کارشناسی در خصوص میزان خسارت بپردازند تا دستگاه‌های کلان و در سطح ملی نیز در این خصوص ورود پیدا کنند.

استاندار خوزستان ادامه داد: یکی از امتیازهای استان این است که درصد نفوذ بیمه 70 درصد است در حالی که در سایر استان‌های کشور این رقم 38 درصد است.

مقتدایی عنوان کرد: باید در موضوعات مختلف به یک جمع‌بندی برسیم و نظرات، منطبق بر هم باشد تا خروجی آمارها یکی باشد و از این طریق به واقعیت‌ها دست پیدا کرد و غربالگری شود.

وی گفت: با توجه به تنوع کشاورزی موجود، شرایط اقلیمی و فرصت‌های موجود، شرایط هر استانی با استان دیگر متفاوت است.؛ بنابراین نمی‌توان با وجود پتانسیل‌های آبی و کشاورزی موجود در استان، خوزستان را با یک استان دیگر یکسان دانست و از این جهت تشکیل کارگروه آب، خاک و کشاورزی برای هماهنگی دستگاه‌ها ضرورت پیدا می‌کند.

مقتدایی تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده و با توجه به شرایط آبی باید نوع کشت در استان از قبل تعیین و در دستور کار قرار گیرد.

استاندار خوزستان بیان کرد: با توجه به حساسیت موضوع آب و کشاورزی در استان، تشکیل این کارگروه اهمیت پیدا می‌کند.

 

کد خبر : ۳۶۷۹۰۶