خبرگزاری کار ایران

پس از ۸ سال و با بالا آمدن آب کارون محقق شد؛

انتقال یک کشتی لایروب از خرمشهر به اهواز

asdasd
کد خبر : ۳۶۸۴۷۴

یک فروند کشتی لایروب کاترساکشن ۳۸۰۰، توسط بخش لایروبی دفتر حفاظت و مهندسی رودخانه‌ها و سواحل و پشتیبانی ویژه امور آب منطقه جنوب، از خرمشهر به اهواز منتقل شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، پس از بالا آمدن آب رودخانه‌ی کارون، عملیات جابه‌جایی یک فروند کشتی لایروب کاترساکشن ۳۸۰۰ از خرمشهر به اهواز از طریق این رودخانه در دستور کار بخش لایروبی دفتر حفاظت و مهندسی رودخانه‌ها و سواحل و پشتیبانی ویژه امور آب منطقه جنوب قرار گرفت.

مسئول عملیات اجرایی انتقال دستگاه لایروب گفت: با توجه به بالا آمدن سطح آب رودخانه کارون و مهیا شدن دبی مناسب، اقدامات لازم برای انتقال شناور انجام و شناور مذکور مسیر حدود ۲۰۰ کیلومتری رودخانه را در هشت روز طی کرد.

 "عبدالامیر عباسی خواه" یادآور شد: لایروب موردنظر در سال ۱۳۸۷ به‌منظور انجام امور محوله به خرمشهر اعزام و به دلیل پائین بودن سطح آب تا کنون امکان جابجایی آن فراهم نبوده که با افزایش دبی و عمق رودخانه کارون، این موضوع در حداقل زمان ممکن، انجام شد.

مسئول عملیات اجرایی انتقال دستگاه لایروب با بیان این‌که عملیات دمونتاژ دستگاه لایروب در خرمشهر پس از فراهم کردن جرثقیل ۸۰ تنی، یدک‌کش و سایر تجهیزات با کمک و تلاش بی‌وقفه کارکنان بخش لایروبی ظرف مدت ۴۸ ساعت، به اتمام رسید، افزود: این شناور به دلیل نداشتن موتور رانشی، توسط چهار فروند یدک‌کش با آبخور پایین و توان افزون بر ۲۰۰۰ اسب بخار به مدت هشت روز مسیر رودخانه‌ای را از خرمشهر به مقصد اهواز طی کرد.

عباسی خواه، از تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان لایروب در هدایت صحیح یدک‌کش‌ها و لایروب و جلوگیری از به گل نشستن و عبور از موانع مختلف ازجمله تورهای ماهیگیری، پل‌ها، خطوط انتقال برق و شناورهای دیگر قدردانی کرد.

دستگاه لایروب کاترساکشن ۳۸۰۰، توان لایروبی تا عمق ۱۶ متر و ظرفیت ۱۸۰۰ مترمکعب بر ساعت را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز