خبرگزاری کار ایران

بمنظور تبادل نظر صورت گرفت،

دیدار رئیس اداره کتابخانه ها با فرمانده تیپ حضرت مهدی«عج» اندیمشک

asdasd
کد خبر : ۳۶۹۱۲۳

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اندیمشک با فرمانده تیپ حضرت‌مهدی(عج)سپاه‌ولیعصر خوزستان دیدار و در حوزه فرهنگ کتابخوانی به تبادل‌نظر پرداخت.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اندیمشک، فرمانده تیپ حضرت‌مهدی(عج) سپاه‌ولیعصر خوزستان در این دیدار، اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی باید در معرفی سبک‌زندگی به شیوه ایرانی اسلامی و گسترش فرهنگ علوی پیش‌رو باشند.

 سردار سرتیپ پاسدار علی رجبی با بیان اینکه، شالوده و بنیان یک اجتماع بر پایه ارزش‌های فرهنگی است، عنوان کرد: باید متوجه این نکته باشیم کنار مباحث اقتصادی و امنیتی از مبحث فرهنگی غافل نشویم زیرا دشمنان این مرز و بوم علاوه بر تهدیدات نظامی یکی از مهم‌ترین ابزارها و تبلیغات خود را به منظور تأثیرگذاری بر عقاید و رفتار جامعه در حوزه فرهنگ قرار داده‌اند. دشمن با حربه‌ها و ابزارهای فرهنگی به جنگ فرهنگ می رود و هدف دشمن، تهی کردن جامعه از ارزش های اخلاقی و دینی است.

وی با اشاره به سیره زندگی پیامبر اسلام(ص)، حضرت علی(ع)، معصومین و بزرگان دین افزود: باید مبانی اخلاقی، اعتقادی و سبک زندگی این بزرگان را به شیوه های جدید و متناسب با نسل امروز جامعه معرفی کرد.

سردار رجبی ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی کنار دیگر پایگاه‌ها مانند مساجد، حسینیه‌ها، دانشگاه‌ها و پایگاه‌های بسیج، نقشی تاثیرگذار در الگوسازی دارند که با معرفی کتب مفید و گسترش فرهنگ کتابخوانی در سطح جامعه و تشویق افراد به مطالعه در راستای روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه گام بر میدارند.

فرهنگ عنصر هویت بخش جامعه است

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اندیمشک نیز اظهار کرد: فرهنگ، هویت دهنده است و در تنظیم بینش و نگرش فرد در اجتماع نقش اساسی را دارد و ملتی که فرهنگ مخصوص خود را نداشته باشد مرده محسوب می شود.

مسلم میرزاوند ادامه داد: دشمن با استفاده از درون دنبال تأثیرگذاری است و این تلاش برای نفوذ در جامعه از زمان حکومت قاجار آغاز شده است و کشورهایی چون انگلیس، روسیه، آمریکا و اتباع آنها با تأسیس مذاهب جعلی، حمایت از وهابی گری در مقابل تشیع وایجاد تفرقه در جوامع اسلامی سعی در ایجاد اختلاف و اعتقادات دنیای اسلام را دارند.

وی گفت: کار در حوزه فرهنگ یک کار زمان بر، آرام و بی سر و صداست. و در این راستا رسیدگی به مناطق محروم و کمتر برخوردار، از اولویت های اداره کتابخانه های عمومی است که متأسفانه به دلیل عدم تخصیص اعتبارات کافی از سوی مسئولین، کار در این حوزه را با مشکل مواجه کرده است.

میرزاوند، ضمن تشکر از فرماندهی تیپ حضرت مهدی (عج)، از دیدگاه های فرهنگی سردار رجبی تقدیر کرد و افزود: انتظار ما از ارگان ها و نهادهایی چون سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین این است که با وجود نیروهای خلاق و جوان و با تجربیاتی که در طول سال های دفاع مقدس و پس از آن افزوده اند این امکانات و ظرفیت را در راستای خدمت رسانی هر چه بیشتر به مناطق محروم سوق دهند.

انتهای پیام/
رضا میردریکوندی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز