خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

آشفتگی در کتابخانه‌های عمومی شوشتر

asdasd
کد خبر : ۳۷۳۷۴۸

نارضایتی‌ها از وضعیت تعطیلی کتابخانه «حکیم وفایی» شوشتر با داشتن حدود یک هزار عضو، عدم وجود کتابخانه در منطقه فرهنگ شهر و کوی نیرو، عدم تاسیس انجمن خیرین کتابخانه ساز در شوشتر و موارد دیگر باعث شده تا مردم نیز خواستار پیگیری وضعیت مدیریت ناکارآمد کتابخانه‌های عمومی شوشتر بشوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شوشتر، در حالی که هنوز نارضایتی از وضعیت مدیریتی کتابخانه های عمومی شوشتر ادامه دارد، آشفتگی و بی نظمی در اداره کتابخانه های عمومی به جایی رسیده است که برخی شهروندان اطلاع دادند که کتابی را که در فهرست کتابخانه موجود است را منکر می شوند.

این در حالی است که فلسفه تأسیس کتابخانه های عمومی بر این است که کتابخانه باید به اعضای خود کتابهایی را که در فهرست خود دارد امانت بدهد ولی در کتابخانه شوشتر وضعیت به گونه دیگری است.

خبرنگار ایلنا در شوشتر که خود نیز عضو کتابخانه شهید شرافت و کتابخانه علامه شیخ می باشد، برای اطلاع از صحت موضوع، به این کتابخانه ها مراجعه کرده و در نهایت تعجب متوجه این آشفتگی و بی نظمی شد.

یک نمونه از آشفتگی و بی نظمی در کتابخانه علامه شیخ با حضور خبرنگار

برای اثبات این ادعا کافی است همانند خبرنگار که از دو روز گذشته به کتابخانه علامه شیخ مراجعه نمود و با برخورد بسیار خوب کتابداران این کتابخانه مواجه شد، شما نیز به کتابخانه علامه شیخ که واقع در پارک شهید مطهری شوشتر است مراجعه کنید و از مدیر کتابخانه های عمومی شوشتر به عنوان نمونه درخواست کتاب " پیش از خواندن بسوزانید: روسای جمهور، مدیران اطلاعات مرکزی و اطلاعات سری آمریکا " را از این کتابخانه درخواست نمایید.

با وجود آنکه در فهرست کتابخانه های عمومی در سیستم نرم افزاری به شما نشان می دهد که این کتاب در کتابخانه علامه شیخ موجود است، اما مدیر کتابخانه ها تنها پاسخی که می تواند به شما بدهد این است که کتاب درخواستی شما در کتابخانه موجود نیست و شما را با این پاسخ سردرگم می نماید.

این در حالی است که به عنوان نمونه کتاب "پیش از خواندن بسوزانید: روسای جمهور، مدیران اطلاعات مرکزی و اطلاعات سری آمریکا " با شماره 327/1273 و پ 529ت در فهرست کتابهای موجود کتابخانه علامه شیخ می باشد.

مدیر کتابخانه های عمومی شوشتر باید پاسخگوی این آشفتگی و بی نظمی ها باشد و اصولا اگر قرار است کتاب های موجود را در اختیار اعضاء نگذارند، چه لزومی دارد شهروندی بخواهد عضو کتابخانه بشود.

انتظار می رود این نابسامانی ها با دخالت مستقیم فرماندار شهرستان و همچنین مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان، هرچه سریع تر سامان داده شود.

انتهای پیام/
مصطفی فتحی زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز