خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان خبرداد:

آغاز به کار ۴۶ پایگاه سنجش سلامت در خوزستان از ۱۶ خرداد

asdasd
کد خبر : ۳۷۶۹۵۶

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان خوزستان اعلام کرد: ۴۶ پایگاه سنجش سلامت از روز شانزدهم خردادماه حدود صد هزار نوآموز بدو ورود به دبستان را زیر پوشش قرار می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمد تقی‌زاده با اشاره به رشد ۱۳ درصدی پذیرش نوآموز در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ گفت: حدود پانزده هزار نوآموز پیش‌دبستانی نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و امسال در ۱۶ شهر به‌طور آزمایشی نوآموزان دوره پیش‌دبستانی تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی با تأکید بر نقش سنجش‌سلامت‌ نوآموزان بر کاهش‌افت تحصیلی و کمک به بهبودکیفی آموزش‌وپرورش افزود: تشخیص به‌موقع نیازهای ویژه کودکان و برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات توان‌بخشی مشاوره‌ای و آموزشی در راستای جایگزینی صحیح آموزشی آن‌ها در مدارس عادی و در صورت نیاز، در مدارس استثنایی، یکی دیگر از  اهداف اجرای این طرح است.

تقی زاده در ادامه گفت: تهیه شناسنامه سلامت الکترونیکی برای همه کودکان و دستیابی به اطلاعات جامع بهداشتی، آموزشی و خانوادگی می‌تواند به آموزش‌وپرورش جهت برنامه‌ریزی مفید برای نوآموزان و جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی در کلاس‌ها کمک کند.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی خوزستان نیز با اعلام فعال بودن سامانه برای نوبت‌دهی توضیح داد: پیش از هر چیز، کودک ورودی پایه اول به مدرسه نزدیک محل زندگی خود برای ثبت‌نام مراجعه می‌کند، مدیر مدرسه با ورود به سامانه الکترونیکی به والدین نوبت می‌دهد.خانواده با پرینت نوبت و دقیقاً در تاریخ مقرر به پایگاه سنجش می‌رود.

علی ممبینی در مورد مدارک موردنیاز برای سنجش کودکان گفت: خانواده‌ها با در دست داشتن شناسنامه‌های خود و نوآموز، یک قطعه عکس، کارت واکسیناسیون و برگ نوبت می‌توانند مراحل بعدی سنجش را انجام دهند.

وی نیز با اشاره به زیرپوشش قرار دادن حدود هشتاد و یک هزار و ششصد و چهل و هشت  نوآموز  در سال تحصیلی گذشته گفت: از این تعداد،  سی و نه هزار و صد و پنجاه و شش نفر دختر و چهل و دو هزار و سیصد و نود و دو نفر پسر بوده‌اند که حدود هفتاد و یک هزار نوآموز در ارزیابی اولیه بدون مشکل به مدارس عادی معرفی و نه هزار و ششصد و شصت و یک نفر به مراکز تخصصی ارجاع داده شدند.از این تعداد، حدود دو هزار و پانصد و شصت و هفت نوآموز مشکوک به مشکل بینایی بوده و حدود هزار و دویست و شصت و یک نفر مشکل شنوایی داشتند.

ممبینی در مورد سایر نتایج ارزیابی طرح سنجش سال گذشته گفت: حدود چهار هزار و چهارصد و هشتاد و نه نوآموز در آزمون سنجش آمادگی تحصیلی نمره لازم را کسب نکردند و به مرحله تخصصی هوش ارجاع شدند. و هزار و صد و هشتاد و هفت نوآموز نیز بیش از یک مشکل داشتند.

گفتنی است، مراسم افتتاح پایگاه‌های سنجش، شانزدهم خردادماه در مدرسه استثنایی مهر ناحیه یک اهواز برگزار می‌شود و همه پایگاه‌ها در سراسر استان خوزستان کار خود را آغاز می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز