خبرگزاری کار ایران

مدیر آموزش وپرورش عشایر خوزستان خبر داد:

اجرای اردوی جهادی طرح «دوست علمی» در ایذه و لالی

مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان از اجرای اردوی جهادی طرح «دوست علمی» با همکاری بنیاد علمی نخبگان خوزستان در مناطق عشایری ایذه و لالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، حمید قنبری گفت: اردوی جهادی طرح «دوست علمی» با هدف ارتقای  وضعیت آموزش دانش آموزان عشایری پایه سوم متوسطه و پیش دانشگاهی و جمع بندی مطالب مهم درسی در آستانه کنکور سراسری در حال اجرا است.

وی افزود: این طرح با تلاش و پیگیری همکاران این اداره و به همت «زراسوندی»، رییس بنیاد علمی نخبگان خوزستان، در دو منطقه ی عشایری ایذه و لالی برگزار شد.

قنبری افزود: در قالب این طرح دو گروه از نخبگان علمی استان به دبیرستان عشایری فدکِ لالی و دبیرستان عشایری امام خمینی (ره) ایذه اعزام شدند و آموزش ها و راهنمای لازم را ارائه دادند که  با استقبال معلمان و دانش آموزان عشایری همراه بود.

وی تصریح کرد: در این اردوی علمی، بسته فرهنگی شامل مجموعه سئوالات رشته زمین شناسی و شیمی در بین دانش آموزان، توزیع شده و کلاس‌های تخصصی آموزشی در سه درس شیمی، زیست شناسی و زمین شناسی در دو مقطع پیش دانشگاهی و سال سوم متوسطه رشته تجربی نیز  برگزار شد.

مدیر ٱموزش و پرورش عشایر استان ضمن تقدیر از زحمات «زراسوندی» و همکارانشان در فراهم کردن این فرصت ارزشمند برای دانش آموزان محروم عشایری، افزود: امید است که این طرح، آغازگر تحوّلی در راستای برقراری عدالت آموزشی در مناطق کمتر توسعه یافته باشد و با تلاش‌های همکاران و مسئولان، شاهد گسترش و استمرار این طرح‌ها در سال های آتی باشیم.

کد خبر : ۳۷۸۱۶۱