خبرگزاری کار ایران

رضازاده خبر داد:

بهره‌برداری از پایانه‌ ریلی ویژه غلات در بندر امام خمینی

معاون اداره کل بنادر خوزستان با اشاره به بهره‌برداری از پایانه ریلی حمل غلات گفت: این پایانه با برخورداری از سه خط راه‌آهن به طول ۱۵۰۰ متر و چهار دستگاه باسکول ریلی با ظرفیت ۱۲۰۰ تن، امکان حمل‌ونقل کالاهای اساسی از جمله غلات را فراهم آورده است.

به گزارش ایلنا، رضازاده افزود: با آغاز بهره‌برداری عملیاتی از این پایانه ریلی، ضمن افزوده شدن بر ظرفیت ذخیره و نگهداری کالاهای اساسی با بهره‌گیری از مشارکت بخش خصوصی،  توان بارگیری ریلی محمولات فله بار افزایش یافته و جریان حمل‌ونقل این نوع محمولات از مجتمع بندری امام نیز روان‌تر شده و  شتاب می‌گیرد.

وی با اشاره به احداث دو انبار  ۴۰۰۰ متری و یک سیلوی ۱۳۰۰۰ مترمربع  با مشارکت بخش خصوصی در این پایانه اظهار کرد: با بهره‌گیری قریب‌الوقوع از این انبارهای تمام مکانیزه که بر اساس استانداردهای روز جهان طراحی و ساخته شده است، بالغ‌بر صد هزار تن ظرفیت انبارش مکانیزه انواع کالاهای اساسی از جمله غلات و نهاده‌های کشاورزی فراهم خواهد آمد.

معاون مهندسی و عمران با اشاره به تلاش‌های انجام‌شده برای بهره‌گیری بهینه از ظرفیت حمل‌ونقل ریلی در این مجتمع بزرگ بندری گفت: با تمهیدات به کار گرفته شده و بهره‌برداری  از این پایانه‌ی مکانیزه‌ی جدیدالاحداث، نخستین محموله‌ی بیست هزار تن دانه روغنی از طریق واگن به مبادی مصرف حمل شد.

این پایانه  با برخورداری از  شش تسمه‌نقاله  سیار  و چهار دستگاه باسکول ریلی ویژه‌ی توزین واگن، امکان بارگیری و انتقال سریع محمولات فله بار را از این مجتمع بندری به سایر نقاط کشور تسهیل می‌کند.

کد خبر : ۳۸۵۰۹۵