خبرگزاری کار ایران

گرایلو خبر داد:

رشد بارگیری آهن آلات در بندر امام خمینی

معاون بنادر خوزستان گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری با بارگیری ۵۵۸ هزار و۵۹۱ تن آهن آلات در منطقه ویژه اقتصادی بندری امام‌خمینی، رشد مطلوبی در زمینهٔ بارگیری این نوع محمولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام، «گرایلو» افزود: در کنار رشد مثبت بارگیری این نوع کالا‌ها، طی بازهٔ زمانی مذکور شاهد کاهش میزان تخلیه آهن آلات به میزان ۵۰ درصد هستیم که نشان از تغییرات مهم در رویهٔ مبادلات این کالای استراتژیک از سوی صاحبان صنایع تولیدی دارد.

وی در تشریح دلایل رشد مطلوب بارگیری آهن آلات و کاهش تخلیهٔ آن، این موضوع را ناشی از اعمال سیاست‌های حمایتی دولت از صنایع پایین دستی و ایجاد ارزش افزوده عنوان کرده و افزود: در همین راستا بازارهای جدیدی برای این محصولات در کشورهای مختلف، یافته شده و موجب ترغیب و تشویق بیشتر صاحبان صنایع تولیدی جهت صادرات آن گردیده است.

معاون دریایی و بندری همچنین کاهش قیمت جهانی سنگ آهن، حذف ارز مبادلاتی از واردات محصولات فولادی در کنار رفع تحریم‌های بین المللی علیه کشورمان را از جمله عوامل مؤثر در افزایش صادرات این محصولات برشمرد.

وی گفت: برنامه ریزی عملیات بندری، ارائه خدمات بندری مطلوب به صاحبان کالا در خصوص کاهش ماندگاری کالا در اماکن بندری، افزایش سرعت بارگیری به کشتی‌ها و نهایتا «کاهش هزینه حمل صادرکنندگان محمولات آهن آلات از طریق مسیر‌های دریایی و زمینی منتهی به بندر امام‌خمینی موجب ترغیب و تشویق بیشتر صاحبان صنایع تولیدی جهت صادرات آن از طریق این بندر شده است.

کد خبر : ۳۸۵۵۳۶