خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان:

آموزش و پرورش یکی از اولویت‌های نخست برنامه‌های توسعه خوزستان است

استاندار خوزستان در نشست با مدیر کل آموزش و پرورش این استان اعلام کرد: آموزش و پرورش یکی از اولویت‌های نخست برنامه‌های توسعه استان است.

به گزارش از خوزستان، غلامرضا شریعتی در نشستی با مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر اهمیت تعلیم و تربیت افزود: از هیچ تلاشی برای توسعه و پیشرفت زیر ساخت‌های آموزش و پرورش خودداری نخواهم کرد و در مراسم معارفه هم آموزش و پرورش را جزء اولویت‌های اساسی اعلام کردم.

 شریعتی در ادامه گفت: یکی از ضرورت‌های واقعی جامعه امروزی، کسب مهارت‌های زندگی اجتماعی است و با این رویکرد، شاهد کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی خواهیم بود. لذا فرزندان ما نیاز به کسب مهارت‌های زندگی اجتماعی برگرفته از منابع دینی و ملی ما هستند.

 وی همچنین بر ضرورت حفظ منابع انسانی تاکید و اظهار داشت: توسعهٔ امکانات رفاهی، درمانی و خدماتی مورد نیاز فرهنگیان استان ازاولویت‌هایی است که در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز در ادامه این نشست با تشریح برنامه‌های توسعه آموزشی در ۴۱ منطقه آموزشی استان توضیح داد: یکی از برنامه‌های توسعه که در قالب ۲۱ شاخص تدوین شده، پوشش حداکثری نوآموزان در دوره پیش دبستانی است. الزامی شدن دوره پیش دبستانی و کاهش سن تحصیل یکی از برنامه‌هایی است که آموزش و پرورش خوزستان پی گیری می‌کند. در دوره پیش دبستانی به کودکان مهارت‌های اجتماعی از جمله مشارکت و کار گروهی آموزش داده می‌شود.

محمد تقی‌زاده اظهار کرد: بر اساس آمار و ارزیابی‌های صورت گرفته، در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ بیش از ۱۰۰ درصد در توسعه پیش دبستانی رشد داشته و به نسبت رشد کلاس‌های پیش دبستانی، تکرار پایه نیز کاهش یافته است. در سه سال اخیر، از پوشش ۳۰ هزار نفری نوآموز پیش دبستانی به تعداد ۸۰ هزار نفر ارتقا یافته‌ایم که نتیجه آن کاهش افت تحصیلی بوده است.

وی در مورد هزینه دوره پیش دبستانی نیز افزود: تعرفه و شهریه کلاس‌های پیش دبستانی در شهر و روستا متفاوت است و آموزش و پرورش به خانواده‌های محروم و بی‌بضاعت در پرداخت شهریه کمک خواهد کرد. در واقع، سعی شده که هیچ کودکی به دلیل عدم استطاعت مالی در پرداخت شهریه از آموزش پیش دبستانی باز نماند.

وی ضمن اشاره به وجود مناطق دو زبانه و لزوم آشنایی کودکان مناطق محروم با فضای آموزشی گفت: محتوای آموزشی کتب دوره پیش دبستانی بومی خوزستان و هدف اصلی تقویت زبان شفاهی، شنیداری و گفتاری زبان معیار این کودکان است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اجرای طرح انسداد مبادی بی‌سوادی در استان، آموزش‌های مهارت‌های اجتماعی به دانش آموزان و والدین آن‌ها، اجرای طرح‌های بهداشتی و سلامتی در طول سال تحصیلی، توسعه درمانگاه فرهنگیان، تقویت ورزش دانش آموزی، توجه ویژه به دانش آموزان دختر، فوق برنامه‌های تقویتی برای مدارس متوسطه و راه اندازی خانه کنکور در شهرستان‌ها را از دیگر برنامه‌های توسعه آموزش و پرورش دانست و خواستار همکاری تمامی دستگاه‌ها ی اجرایی و همچنین خانواده‌ها برای اجرای این برنامه‌ها شد.

کد خبر : ۳۸۶۷۸۲