خبرگزاری کار ایران

با حکم علی جنتی؛

سکان ارشاد خوزستان به محمد جوروند سپرده شد

asdasd
کد خبر : ۴۲۰۰۷۷

آئین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، امروز با حضور جمعی از مقامات کشوری و استانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در این مراسم که امروز دوشنبه برگزار شد، نوش آبادی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استان خوزستان فقط با ظرفیت های اقتصادی و کشاورزی شناخته نمی شود، بلکه دارای ظرفیت های فرهنگی و ادبی است که کمتر از ظرفیت های اقتصادی نیستند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سفر خود به خوزستان فرمودند: مزیت مردم خوزستان، ایرانی بودن، مسلمان بودن و ایستادگی کردن آن هاست و ایران خود را وامدار مردم خوزستان می داند. همچنین رئیس جمهور، اولین سفر استانی خود را به خوزستان اختصاص دادند و فرمودند: اولین سفر خود را از خوزستان آغاز می کنم نه بدلیل زرخیز بودن و منابع و مرزی بودن بلکه بخاطر مردم غیورش برای ما اهمیت دارد.

همایون قنواتی مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز در این مراسم از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه، ادارات و دستگاه هایی که در دو سال گذشته همکاری کردند و همچنین همکاران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر استان تقدیر کرد.

وی به ارائه گزارشی از فعالیت های اداره کل در دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: واگذاری ٢١ مجتمع فرهنگی به بخش خصوصی، انتخاب اهواز به عنوان پایتخت کتاب ایران، افزایش تعداد ناشران و رسانه ها برخی از فعالیت های همکاران ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز ضمن خیر مقدم به حضار از حسن اعتماد وزیر، استاندار، نمایندگان مجلس، علما و اصحاب فرهنگ و هنر تقدیر کرد.

وی گفت: خوزستان سرزمین منحصر بفرد هنرهای ماندگار، تاریخ بلند و شکوهمند، جغرافیای خاص، قومیت های مختلف، مردمانی نجیب و آسمانی که با هشت سال دفاع مقدس توانست چنگ در دامن همیشگی جاودانگی بیندازند. خوزستان دروازه ورود سلطان حضرت موسی الرضا(ع) است. آنجا که شیعه علوی به ایران پای نهاد.

جوروند در ادامه به برخی از برنامه های خود از جمله: تشکیل اتاق فکر و استفاده از نخبگان، برنامه ریزی مدون و ساختارمند، گسترش فعالیت های انجمن های فرهنگی و هنری، بستر سازی برای مشارکت بخش خصوصی در انجام فعالیت ها، تکریم و معرفی مفاخر استان، حمایت از بخش خصوصی در احداث اماکن هنری، مبادلات فرهنگی و هنری با کشورهای دیگر، معرفی ظرفیت های فرهنگی و هنری در سطح ملی ، ساماندهی نشر کتاب و حمایت از ناشران و نویسندگان، توسعه کانون های فرهنگی و هنری مساجد و حمایت از کانون های مذکور، حمایت از فعالیت های فرهنگی و هنری روستاها و عشایر، تقویت و حمایت از رسانه ها و مطبوعات و.... اشاره کرد.

وی در پایان خواستار همکاری و راهنمایی اصحاب فرهنگ و هنر و همه دوستداران این حوزه شد.

محمد جوروند در کارنامه خود ریاست ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانهای شوش، اندیمشک، خرمشهر، آبادان و اهواز را دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز