خبرگزاری کار ایران

با هدف حفظ محیط زیست انجام گرفت؛

جمع آوری روزانه ۴۲ میلیون متر مکعب گاز همراه نفت در خوزستان

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با شرکت در برنامه ی تلویزیونی شب های کارون از شبکه استانی سیمای خوزستان اظهار داشت: هم اکنون روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب گاز همراه نفت در استان خوزستان جمع آوری می شود و برای جمع آوری سایر گازها پروژه تعریف شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، بیژن عالیپور افزود: ۱۳ پروژه با مبلغ ۷۵۰ میلیارد تومان برای ساماندهی ۷ میلیون مترمکعب گاز همراه دیگر تعریف شده و این پروژه ها در مرحله اجرا و یا ساخت هستند.

وی تصریح کرد: با دستور مقام معظم رهبری به صندوق توسعه ملی ۸۰۰ میلیون دلار برای نگهداشت و افزایش تولید به شرکت ملی نفت ایران تخصیص یافت که ۵۵۵ میلیون دلار به ما تعلق گرفت.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در بخشی دیگر از سخنان خود درخصوص مدیریت پسماند، یادآور شد: پیش از این در محل استقرار دکل های حفاری آب های آلوده وارد زمین شده و آب های زیرزمینی دچار آسیب می شدند اما با طراحی و اجرای سیستم های جدید مقدار نفوذ آب های آلوده بسیار کاهش یافته است.

عالی پور با اشاره به اینکه برنامه های جدی برای احیای کامل تالاب هور هویزه وجود دارد، گفت: تا سه سال پیش، این تالاب به دلیل حفاری چاه های نفت خشک بود اما پس از سفر وزیر نفت دستور احیای آن صادر شد و وزیر نفت اظهار داشت که وقتی ما توانایی استخراج نفت از دریا را داریم چگونه باید تالاب هور هویزه خشک شود.

وی در پاسخ به سؤالی پیرامون میزان مشارکت شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در طرح های خدمات شهری خاطر نشان کرد: با وجود مشکلاتی که در نقدینگی وجود دارد اما سالانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان به سازمان های گوناگون کمک می شود. ضمن آنکه در یک سال و نیم گذشته بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان به شهرداری های مختلف استان پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به فعالیت های این شرکت در برنامه های فرهنگی-ورزشی استان اظهار داشت: احداث سالن های چند منظوره در هفتگل، امیدیه، شادگان، رامشیر، کارون و کوی پردیس از جمله این پروژه ها است.

رئیس کارگروه نفت و گاز شورای پدافند غیر عامل استان خوزستان با اشاره به لزوم توجه به بحث پدافند غیرعامل گفت: کلیه تصفیه خانه ها، تأسیسات، فاوا و قسمت کامپیوتر این شرکت از نظر مسائل امنیتی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تحریم ها به فرصتی برای ما تبدیل شد، افزود: درحال حاضر ۴۱ درصد قطعات یدکی و کالای مورد نیاز ما از طریق کارگاه های درون استان و کشور تولید می شود.

مهندس بیژن عالیپور گفت: تاکنون حدود ۸ هزار قطعه درون کشور ساخته شده و ۶ هزار قطعه دیگر نیز در حال ساخت است که امیدواریم به ۱۰۰درصد برسد.

وی در خصوص نقش شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در تولیدات کشور تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد نفت کشور، تمام خوراک مورد نیاز پتروشیمی ها و ۱۶درصد گاز کشور در این منطقه تولید می شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب درباره مشارکت در ساخت جاده های استان یادآور شد: جاده آبادان ماهشهر هندیجان با ۹۱ میلیارد تومان توسط شرکت ملی مناطق نفتخیز ساخته و در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.

عالی پور تأکید کرد: احداث جاده ماهشهر به امیدیه، امیدیه به مارون و جایزان، پل مارون به جایزان و سه راهی رامهرمز به پل رامشیر از دیگر پروژه های این شرکت است.

 

کد خبر : ۴۲۳۵۱۳