خبرگزاری کار ایران

بیژن عالی پور خبر داد:

بومی سازی ۱۴ هزار قلم کالا با همکاری مناطق نفتخیز جنوب و بخش خصوصی

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، امروز در بازدید میدانی از محل دائمی نمایشگاه های خوزستان، گفت: از زمان مطرح شدن تولید داخل تاکنون ۱۴ هزار قلم کالا با همکاری این شرکت و شرکت های بخش خصوصی در کشور بومی سازی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، عالی پور گفت: از این تعداد، حدود ۸ هزار قلم کالا ساخته شده و حدود ۶ هزار قلم کالای جدید نیز در حال ساخت است.

وی، در ادامه روند اجرای برگزاری هشتیمن نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: علیرغم  اینکه بر خلاف سال های گذشته، نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان و شرکت ملی حفاری در سال جاری با فاصله زمانی کوتاهی و بصورت مجزا برگزار می شود اما استقبال شرکت های بخش خصوصی از این نمایشگاه بسیار خوب بوده است.

عالی پور، در ادامه با اشاره به اینکه تحریم ها فرصت خوبی برای توجه به ساخت داخل فراهم آورد، اضافه کرد: در راستای پیاده سازی منویات مقام معظم رهبری، شرکت های دولتی و بخش خصوصی هم افزایی بیشتری داشته و بومی سازی را با جدیت بیشتری دنبال کردند که نتایج آن دیده می شود.

وی، تعیین ۱۰ خانواده کالایی در وزارت نفت را از جمله برنامه ریزی های این وزارتخانه برای تقویت ساخت داخل دانست و گفت: در این زمینه فعالیت های بسیار خوبی انجام گرفته است و باعث شده که در حال حاضر شرکت های نفتی، عمده کالاهای مورد نیاز خود را در داخل کشور تهیه نمایند..

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به نقش غیرقابل انکار برگزاری نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان در فراهم آوردن فضای تعامل و تبادل علم و تجربه در راستای افزایش کیفیت مطلوب کالاهای ساخت داخل، افزود: ۸ ماه از نصب و راه اندازی اولین توربین ساخت داخل در شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون می گذرد و این توربین بدون هیچ مشکلی در حال کار است.

وی، در پایان حضور یکپارچه شرکت های زیر مجموعه شرکت ملی نفت در هشتمین نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان را از دلایل اهمیت برگزاری این نمایشگاه در مجموعه وزارت نفت دانست و گفت: امیدوارم روزی فرا برسد که ما بتوانیم ۱۰۰ درصد تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت را در داخل کشور تامین نماییم.

 

 

کد خبر : ۴۲۶۰۲۸