خبرگزاری کار ایران

طی شش ماهه نخست سال جاری ارائه شد،

خدمات دریایی ایمن و مستمر به بیش از ۸۵۰ فروند کشتی در بندر امام خمینی

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری ، به بیش از ۸۵۰ فروند کشتی در مجتمع بندری امام خمینی(ره) خدمات دریایی متعدد ایمن و مطلوب ارائه گردیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی، «گرایلو»، با اشاره به تلاش شبانه روزی کارکنان عملیات دریایی این اداره کل برای ارائه ی خدمات دریایی مطلوب به شناورهای ورودی و خروجی  به این مجتمع بزرگ بندری اظهار داشت: تعداد ۸۵۱ فروند شناور  ایرانی و خارجی در ابعاد و انواع مختلف توسط کارشناسان عملیات دریایی تحت شرایط ایمن و مطمئن، پهلودهی، جداسازی، جابجا، وارد و خارج شده اند.

«گرایلو»، در ادامه افزود: سوخت رسانی و آبرسانی نیز از دیگر خدمات دریایی در این مجتمع بندری است که به بیش از ۲۰۰ فروند شناور خارجی و ایرانی طی شش ماهه ی نخست سال جاری ارائه شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۳۶ درصد کشتی های ورودی طی شش ماهه نخست سال جاری حامل کالاهای خطرناک از جمله کالاهای شیمیایی، گازی و مشتقات نفتی بوده اند، اظهار داشت: خدمات رسانی به این گونه شناورها مستلزم مراقبت ها و تدابیر ویژه ای است که میزان خطرات احتمالی در حین عملیات دریایی را به حداقل ممکن برساند.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به افزایش تعداد و سایز شناورهای ورودی طی شش ماهه اخیر افزود: با توجه به افزایش تعداد شناورهای  ورودی با طول ۲۰۰الی ۲۵۰ متر به میزان ۱۱ درصد  نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، عملیات دریایی جهت این دست شناورها به لحاظ پیچیدگی، زمان بیشتری را می طلبد که با این وجود به همت عوامل اجرایی این اداره کل، عملیات دریایی مرتبط در شرایط کاملاً ایمن صورت پذیرفته است.

«گرایلو» در ادامه گفت: نظارت  مستمر بر تردد ایمن شناورها، همکاری با  شناورهایی که با اشکالات فنی مواجه می شوند و ارائه خدمات اطلاع رسانی از طریق سامانه کنترل ترافیک دریایی(V.T.S) در تمامی عملیات های دریایی، از جمله اقدامات این اداره کل می باشند که برای مدیریت عملیات های دریایی صورت می پذیرد.

 

کد خبر : ۴۲۶۸۲۴