خبرگزاری کار ایران

در ادامه سفر رئیس جمهور به خوزستان؛

مرکز کنترل ترافیک راه آهن جنوب (CTC) در اهواز افتتاح شد

رئیس جمهور در این مراسم گفت: با توجه به اینکه راه آهن باید در آینده بخش مهمی از حمل و نقل در کشور را به عهده بگیرد، اصلاح و نوسازی و دو خطه کردن مسیرهای راه آهن بسیار کار مناسبی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، این پروژه که شامل علائمی کردن محور جنوب است با اعتبار اولیه سه ۳۰۰ میلیارد تومان و با هدف الکترونیکی کردن علائم ۶۷ ایستگاه محور جنوب (حدفاصل تهران، بندرامام خمینی، خرمشهر)، که اجرای آن از سال ۹۲ آغاز شده بودُ توسط راه آهن جمهوری اسلامی ایران اجرا شده است.

سیستم یاد شده که پیشرفته ترین مرکز کنترلی ریلی کشور است، دارای سیستم های بروز کنترلی و هدایت قطار در جهان است و با هدف بالا بردن ضریب ایمنی، به علت متمرکز شدن کنترل ترافیک و کمتر شدن نقش عوامل انسانی و همچنین امکان بررسی آنی و تنظیم و تفکیک سیر و حرکت وسایط نقلیه ریلی طراحی، نصب و اجرا شده است.

مدیرکل راه آهن جنوب در خصوص این مرکز گفت: افزایش ایمنی سیر و حرکت قطارها از مهمترین مزایای این طرح است. همچنین امکان تمرکز کنترل ایستگاه های ناحیه و حتی نواحی هم محور در یک اتاق و کاهش تعداد مامورین سیر و حرکت مستقر در ایستگاه ها، امکان کنترل دقیق و جامع سیر و حرکت محوری و جلوگیری از اشتباهات فردی در سیر قطارها، افزایش سرعت و دقت در مسیر گیری و اعزام وسایل نقلیه ریلی، امکان ارسال فرامین دقیق به سیستم و آگاهی فوری از خرابی ها و کاهش زمان رفع خرابی، استفاده و کاربری ساده برای مامورین سیر و حرکت و ساده سازی فرآیند برای انجام کار و ثبت کل اطلاعات و تغییرات برای گزارش گیری و بهره برداری از جلمه مزایای دیگر این طرح است.

 

کد خبر : ۴۲۸۳۴۲