خبرگزاری کار ایران

با حضور جمعی از شاعران استان خوزستان؛

هفتمین همایش استانی شعر آیینی«ناله های فرات» در شوش برگزار شد

هفتمین همایش استانی شعر آیینی«ناله های فرات» شب گذشته، به منظور بزرگداشت ایام سوگواری محرم و صفر، به ویژه اربعین حسینی با حضور شاعران استانی در تالار نیایش شوش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در این همایش ضمن تسلیت ایام سوگواری محرم و صفر و فرا رسیدن اربعین حسینی گفت: از مسئولان شهرستان و برگزار کنندگان این همایش بزرگ تشکر می کنم و امیدوارم با همکاری همه مسئولان شهرستان و دستگاه های فرهنگی و اجرایی، شاهد برگزاری برنامه های متنوع و ارزشمند فرهنگی و هنری باشیم.

وی افزود: من از مردم فهیم شوش توقع دارم که پیگیر اجرای برنامه های فرهنگی و هنری شهرشان باشند و از ما، اجرای برنامه هایی در همه حوزه های فرهنگی و هنری را مطالبه کنند. ما نیز تمام تلاش و همت خود را برای همکاری با شهرستان و اجرای جشنواره های متنوع به کار خواهیم بست.

محمد جوروند، بر نقش و اهمیت شعر در تبین معارف عاشورا تاکید کرد و گفت: این همایش فرصتی برای گسترش شعر عاشورایی بین نسل جوان است و شاعران شرکت کننده در این همایش، عشق و ارادت خود را نسبت به اباعبدالله الحسین (ع) در قالب شعر بیان می کنند.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: شاعران، زمینه ساز گسترش و تقویت فرهنگ اسلامی در جامعه اند و ما تلاش می کنیم این همایش را در سال های آینده به صورت ملی برگزار کنیم.

شایان ذکر است که در این همایش، جمعی از شاعران استان خوزستان به شعر خوانی پرداختند و در پایان از آن‌ها تقدیر شد.

 

کد خبر : ۴۲۸۴۳۸