خبرگزاری کار ایران

شهردار هندیجان در گفتگو با ایلنا؛

تا کنون هیچ سگ ولگردی توسط شهرداری هندیجان معدوم نشده است

شهردار هندیجان گفت: مسئله‌ی اتلاف سگ‌های ولگرد هندیجان، به آن شکل که مطرح شده، نیست. ما قصد کشتار این حیوانات را نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا درویشی گفت: در جلسات قبلی شورای سلامت شهرستان، مسئله‌ی مهار سگ‌های ولگرد که در حاشیه‌ی شهر هندیجان باعث اذیت و آزار شهروندان شده است، چندین بار مطرح گردید و مأموریت اتلاف آنان به شهرداری سپرده شد.

وی افزود: بهترین روش برای مهار این سگ‌ها، زنده گیری آنان از طریق بیهوشی به وسیله اسلحه و فشنگ مخصوص است که به دلیل مشکلات مالی شهرداری، متأسفانه تا کنون موفق به تهیه‌ی آن نشده‌ایم، ولی تلاشمان کماکان ادامه دارد.

درویشی گفت: یک گزینه‌ی دیگر که مدنظر قرار گرفت، اتلاف سگ‌ها به شیوه‌های قدیمی با استفاده از سم و اسلحه بود که مستلزم موافقت و کسب مجوز از برخی دستگاه‌ها از جمله دادگستری می‌باشد. لذا در این خصوص با دادگستری شهرستان هندیجان مکاتبه‌ای داشته‌ایم، ولی تا کنون هیچ‌گونه پاسخی دریافت نکرده‌ایم. و اینکه در جلسه مطرح شده بود که دادستان موافقت شفاهی کرده، جنبه‌ی رسمی ندارد، شاید همکاران من برداشت درستی از این مسئله نداشته‌اند.

شهردار هندیجان افزود: تا این لحظه حتی یک سگ نیز توسط این شهرداری کشته نشده و قرار است در چارچوب قانون و با استفاده از تجارب شهرهایی که این مشکل را داشته‌اند، به یک راه‌حل نهایی دست یابیم.

درویشی در پایان گفت: بیان این مسئله از زبان معاون بنده در شورای سلامت شهرستان که «قرار است به همراه این‌جانب و با سلاح شکاری شخصی، به شکار سگ‌ها برویم»، بدون شک جنبه‌ی طعنه‌آمیز داشته و بیانگر این مسئله بوده که وقتی پول و امکانات مناسب زنده گیری سگ‌ها را نداریم، به‌صورت شخصی اقدام می‌کنیم، که متأسفانه باعث سوءتفاهم گردیده است.

 

کد خبر : ۴۳۲۰۰۹