خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان خواستار شد؛

فرهنگ نگهداری از فضاهای آموزشی نهادینه شود

استاندار خوزستان گفت: فرهنگ نگهداری و استفاده بهینه از فضاهای آموزشی و اماکن اداری باید نهادینه شود تا کمتر مجبور به تخریب و بازسازی دوباره فضاها باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی که در حاشیه هفتمین جلسه بررسی مشکلات آموزش و پرورش خوزستان سخن می گفت، افزود: تعمیر و بازسازی فضاهای آموزشی و اداری باعث کاهش هزینه ها و استفاده بهینه از این اماکن می شود.

شریعتی در ادامه، ضمن مستثنی کردن فضاهای فرسوده ای که چاره ای جز تخریب آنها نیست، اظهار کرد: به جای تخریب فضاهای آموزشی و اداری قدیمی، باید مطابق با شرایط محیطی بازسازی و بهینه سازی شوند، مگر اماکن آموزشی که واقعا قابل تعمیر نیست. همچنین، با توجه به اعتبارات استانی، تمهیدات لازم اندیشیده شود تا مدارس دارای اولویت تخریب مشخص و مدارس بیشتری بهسازی و تعمیر شود.

مدیر کل آموزش وپرورش خوزستان نیز در این جلسه اعلام کرد: با حمایت و توجه ویژه استاندار خوزستان به آموزش وپرورش و مسائل آن، تاکنون برخی مشکلات مناطق مرتفع شده  یا در دست اقدام است.

محمد تقی زاده افزود :در این مدت کوتاه، استاندار خوزستان بیشترین توجه را به آموزش و پرورش داشته اند و مسئولین استان نیز به تبعیت از استاندار، نگاه ویژه ای به امر تعلیم و تربیت و تعامل با آموزش و پرورش دارند.

تقی زاده در مورد مصوبات جلسه اخیر توضیح داد: برای ساخت و تعمیر سرویس های بهداشتی مدارس شهرستان هفتکل، اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیون تومان و جهت زیبا سازی، محوطه سازی و ایزوگام مدارس، حدود ۱۰۰ میلیون تومان اختصاص داده شد. علاوه بر آن، پیگیری و امکان سنجی ساخت مدرسه ی سه کلاسه ی شهید مفتح، دبستان شش کلاسه مسکن مهر هفتکل، تکمیل هنرستان دخترانه هفتکل در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اختصاص ۸۰ دستگاه رایانه، ۱۰ دستگاه کپی و ۲۰ آبسردکن برای هر دو شهرستان هفتگل و اندیکا در ادامه افزود: برای ساخت و تعمیر سرویس های بهداشتی مدارس شهرستان اندیکا نیز  مبلغ ۸۰ میلیون تومان و برای زیبا سازی، محوطه سازی و ایزوگام مدارس اندیکا حدود ۱۷۰ میلیون تومان اختصاص داده شد. همچنین، تعمیرکامل چهار دستگاه مینی بوس آموزش و پرورش اندیکا با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیون تومان در دستورکار قرار گرفت.

گفتنی است، هفتمین جلسه بررسی مشکلات آموزش و پرورش خوزستان با حضور روسای آموزش و پرورش و فرمانداران و شهرداران هفتکل و اندیکا برگزار شد.و پیش از این مسائل ۱۲ منطقه آموزشی استان با حضور فرمانداران، شهرداران، بخشداران و مدیران آموزش و پرورش در استانداری برگزار شده است.

 

کد خبر : ۴۳۲۴۹۸