خبرگزاری کار ایران

لزوم حمایت از کارگاه‌های تولیدی؛

کارگاه کشاورزی و دام‌پروری «اهواز مبداء»، نیازمند توجه مسئولین

مدیرعامل شرکت «اهواز مبداء» می‌گوید: این کارگاه تولیدی، در زمینی به مساحت ۴۰۰هکتار احداث شده و هم‌اینک ۳۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۲۰ نفر غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است، ولی مشکلات فراوانی داریم که نیازمند توجه مسئولین مربوطه می‌باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، کارگاه تولیدیِ کشاورزی و دام‌پروری «اهواز مبداء»، در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار در کیلومتر ۱۱ تقاطع دارخوین به آبادان، در مجاورت روستای مسعودیِ ۲ واقع گردیده و به کشاورزی و پرورش ماهی مشغول است.

سید هبت الله سادات گوشه، مدیرعامل این کارگاه در گفتگوی اختصاصی با ایلنا گفت: این طرح توسط سرمایه‌گذاران دیگری از سال ۱۳۶۹ آغاز گردید که بنابه دلایلی موفق نبود، تا اینکه در سال ۱۳۸۷، شخصاً این واحد را با بدهیِ ۳ میلیارد تومانی و بدون کوچک‌ترین امکانات تحویل گرفتم و بعد از خدا، امید به همکاری مسئولین جهاد کشاورزی استان و بانک کشاورزی داشتم که در آن زمان قول همکاری و مساعدت داده بودند.

وی افزود: با وجود اینکه هیچ‌کدام از وعده‌های داده شده، محقق نشد، با تلاش و سرمایه‌ی شخصی، موفق شدیم علاوه بر پرداخت بخش عمده‌ای از بدهی‌های معوقه به بانک‌ها، بخش‌هایی از ظرفیت پرورش ماهی و تولیدات کشاورزی را هم فعال کنیم.

سادات گوشه ادامه داد: در حال حاضر ۵۲ حوضچه‌ی فعال پرورش ماهی در ۱۶۰ هکتار داریم که به تولید ماهی کپور نقره‌ای، آمور، فیتوفاگ و بیگ هد مشغول هستند و در بخش کشاورزی نیز به تولید یونجه، جو و گندم پرداخته‌ایم که هم‌اینک ۸۰ هکتار یونجه، ۲۰ هکتار جو و ۸۵ هکتار گندم را زیر کشت برده‌ایم.

وی گفت: به دلیل مشکلات مالی، امکان توسعه‌ی این کارگاه فعلاً مقدور نیست. زیرا کارگران ما حدود ۶ ماه است که حقوق خود را دریافت نکرده‌اند. اگر مسئولین جهاد کشاورزی استان و بانک کشاورزی به قول‌های خود در خصوص اعطای وام عمل کنند، با افزایش تولید، علاوه بر حفظ نیروهای کار موجود، امکان توسعه ی فعالیت و پرداخت اقساط معوقه‌ی صاحبان قبلی به بانک کشاورزی نیز فراهم می‌گردد.

سادات گوشه گفت: از مسئولین شهرستان و استان بخصوص استاندار خوزستان، فرماندار و نماینده محترم مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی تقاضا دارم تا ضمن بازدید از این کارگاه، شرایطی را فراهم نمایند تا این مرکز به تعطیلی دوباره دچار نشود و از طرفی منبع درآمد ۱۵۰ خانواده نیز قطع نگردد.

کارگاه اهواز مبداءکارگاه اهواز مبداءکارگاه اهواز مبداءکارگاه اهواز مبداء

 

کد خبر : ۴۳۴۱۷۶