خبرگزاری کار ایران

در بازدید از شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون عنوان شد؛

اعلام رضایت استاندار از اقدامات دولت در هورالعظیم

استاندار خوزستان با تاکید بر احیای هورالعظیم و استخراج نفت از آن بدون آسیب رساندن به محیط زیست گفت:دولت با انصاف و اعتدال تصمیمات خوب و مناسبی را برای احیای هورالعظیم اتخاذ کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی، امروز در بازدید از شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون اظهارکرد:برای بهره برداری نفت در این شرکت، دو فاز طراحی شده که فاز نخست، پروژه شیرین سازیِ گاز است که چند سال از راه اندازی آن می گذرد. فاز دوم نیز ویژه گازهای اسیدی است که در اثر توقف کار، اختلافات و مشکلاتی برای پیمانکاران پروژه بوجود آمده که باعث آزاد شدن گازهای اسیدی شده بود.

استاندار خوزستان ضمن تشکر از فعالیت های شرکت نفت و گاز کارون و شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب عنوان کرد: امیدوار هستیم با راه اندازی این فاز، از آزاد سازی گازهای اسیدی جلوگیری شود و تولید ثروت به همراه سوزاندن گازها انجام بگیرد.

شریعتی با بیان اینکه مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان برای فاز دوم این پروژه تخصیص یافته،خاطرنشان کرد: این اتفاقات نشان از این دارد که دولت تدبیر وامید با اهتمام ویژه ای برای حفظ سلامت مردم فعالیت می کند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: تفاهم نامه هایی برای ارتقاء سلامت مردم استان از آلاینده های صنعتی به امضا رسیده که امیدواریم به آنچه حق مردم خوزستان است که مهمترین آن ایجاد فضایی سالم و پاکیزه است، دست یابیم.

همچنین استاندار خوزستان در جلسه مشترک با مدیران شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون اظهار کرد: امیدواریم سال آینده، نگرانی که امسال برای اولین بارش داشتیم را نداشته باشیم و در زمینه ی حفظ سلامت مردم خوزستان گام های موثری برداریم و تلاش های دولت در این زمینه نادیده گرفته نشود.

استاندار خوزستان تصریح کرد:شاید این قابل تصور نبود که طی چندماه بتوانیم میزان تولید نفت را به میزان قبل از تحریم ها برسانیم. این کار در دولت تدبیر و امید و با تلاش وزارت نفت صورت گرفت.

وی با اشاره به احیای هورالعظیم و استخراج نفت از آن بیان کرد هورالعظیم باید کارکرد زیست محیطی داشته باشد و نفت هم از آن استخراج شود، یعنی در عین حفظ محیط زیست از ظرفیت تولید نفت در هورالعظیم استفاده شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: هیچگاه فراموش نمی شود زمانی در دولت های قبل خواهان مالچ پاشی هور العظیم با بالگرد بودند اما این دولت، با انصاف و اعتدال تصمیمات خوب و مناسبی را جهت احیای هورالعظیم اتخاذ کرده است.

 

کد خبر : ۴۳۵۰۲۰