خبرگزاری کار ایران

بمنظور خدمات رسانی بهتر به زائران؛

اولین جلسه ی ستاد اربعین حسینی سال ۹۶ استان خوزستان، برگزار شد

سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در اولین جلسه ی ستاد اربعین سال ۹۶ گفت: خدمات رسانی به زائران حسینی یک کار اعتقادی بود و با این نگاه توانستیم حجم کار بالا را در یک بازه زمانی کوتاه به سرانجام برسانیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علی حسین حسین زاده، امروز در جلسه ستاد اربعین سال آینده که در سالن اجتماعات استانداری برگزارشد، اظهار کرد: مدل مشارکت جهادی را در این ایام شاهد بودیم که می توان از آن مثل یک الگو به عنوان مدل مدیریتی هم استفاده کرد.

وی درباره نقش مردم گفت: در آن دو سه روزی که اعلام شد مرز مهران بسته شده و پیش بینی می شد که جمعیت وسیعی به مرزهای خوزستان بیاید، این کمک های مردمی بود که خیلی پررنگ بود. باید از تمامی مردم استان به ویژه دشت آزادگان، آبادان و خرمشهر برای میزبانی خیلی خوب از زائران حسینی تقدیر کرد.

سرپرست معاونت سیاسی استانداری خوزستان با تأکید بر اینکه مردمی با آموزه های دینی و شیعی حماسه آفریدند، بیان کرد: نیروهای عراقی نیز واقعا کمک کردند که باید از آنها هم تقدیر و تشکر کرد.

حسین زاده افزود: از معاون امنیتی، سایر مسئولان، مرزبانی، ارتش، سپاه و نیروی انتظامی که سه ماه درگیر این کار بودند باید تشکر کنم.

وی اضافه کرد: مسئولان کشوری باید به استان خوزستان توجه بیشتری داشته باشند تا بار این حماسه های اعتقادی که البته باید تقویت شود را به تنهایی بر دارد. بحث راهیان نور را نیز داریم و تأکید بر پررنگ کردن این مسائل اعتقادی هم هست. ولی نباید استان خوزستان به تنهایی بار مشکلات را به دوش بکشد.

جلوگیری از ورود افراد بدون پاسپورت

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان نیز اظهار کرد: استقرار دستفروشان و حضور مردمی که برای بازدید از مرزها می آمدند از جمله مسائلی است که باعث ایجاد ترافیک سنگین در مرزها می شد. برای چذابه پیشنهاد می شود که یک پارکینگ را در بستان احداث و خودروها را در آنجا پارک کنند.

جمال عالمی نیسی بیان کرد: همچنین تمهیداتی فراهم شود که از ورود افراد بدون پاسپورت، قبل از محدوده مرزی جلوگیری شود.

 

کد خبر : ۴۳۵۳۹۲