خبرگزاری کار ایران

به‌منظور جلوگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی،

سومین دستگاه تفکیک گرِ سرِ چاهی سیار ( MOS ) در شرکت آغاجاری راه‌اندازی شد

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: در راستای تولید نفت از میادین و فرآورش بهینه آن در جهت تحقق اهداف از پیش تعیین‌شده وزارت نفت و جلوگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی، دستگاه تفکیک گر سیار نفت، موسوم به MOS توسط متخصصان و کارشناسان شرکت آغاجاری با بکارگیری روش‌های نوین علمی و عملی و استفاده از تجهیزات داخلی شرکت، ساخته و راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، ابراهیم پیرامون افزود: این دستگاه به‌منظور فرآورش نفت، بر روی چاه‌هایی که مشکل افت فشار پیدا کرده و یا پس از اسیدکاری چاه‌ها، مورد استفاده قرار می گیرد و پس از جداسازی گاز، نفت خروجی از طریق خطوط جریانی به واحدهای بهره‌برداری مربوطه انتقال می‌یابد.

وی گفت: از جمله قابلیت‌های این دستگاه، جلوگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی ناشی از سوزاندن مواد هیدروکربوری، جلوگیری از اتلاف نفت از طریق سوزاندن در گودال‌های سوخت در هنگام انجام  فعالیت‌های فنی و تخصصی بر روی چاه‌هاست.

پیرامون افزود: این دستگاه در صورت نیاز، توانایی تولید و فرآورش روزانه حدود۳۰۰۰ بشکه نفت را دارد که این امر علاوه بر افزایش توان تولید، سود و صرفه اقتصادی به همراه داشته و از آلودگی‌های زیست‌محیطی نیز جلوگیری به عمل می‌آورد.

وی با اشاره به لزوم  استفاده از توان نیروها و امکانات بومی افزود: شرکت آغاجاری همواره تلاش داشته  است با توجه به افزایش سهم ایران در نفت اوپک و برنامه‌های افزایش تولید، با به‌کارگیری روش‌های نوین و استفاده از تجهیزات مناسب داخلی، بدون وابستگی به کالای خارجی جهت رسیدن به برنامه‌ی تولید تلاش نماید.

 

کد خبر : ۴۳۹۰۲۳