خبرگزاری کار ایران

امروز و با برگزاری دومین جلسه‌ی مشترک؛

شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و پرشیا در آستانه انعقاد موافقت‌نامهHOA

دومین جلسه معرفی مدل و تشریح جزئیات قراردادی مناطق نفت‌خیز جنوب، امروز با حضور شرکت ایرانی "توسعه صنعت نفت و گاز پرشیا" و مدیران ارشد مناطق نفت‌خیز جنوب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در این نشست که با هدف تبیین مفاد و پاسخگویی به پرسش‌ها و رفع ابهامات شرکت طرف توافق منعقد شد، مدیرعامل، مدیران و کارشناسان ارشد مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت پرشیا به طرح مباحث موردنظر در دو بخش مباحث فنی و مسائل مالی پرداختند.

مفاد کلی مدل قراردادی مناطق نفت‌خیز جنوب ازجمله خطوط ترسیمی تولید قبل و بعد از تحویل میدان، نحوه تضمین سود و پاداش پیمانکار، ریسک دستیابی به اهداف برنامه و طرح توسعه ازجمله این مباحث بود.

مدل مالی و اقتصادی، نظام حقوقی پاداش و جرائم، حدود اختیارات پیمانکار و کارفرما،و تبیین مسئولیت این دو در طول دوره بهره‌برداری بخش دیگری از مباحث مطرح‌شده در این نشست بود.

نخستین جلسه معرفی مدل قراردادی مناطق نفت‌خیز جنوب با شرکت پرشیا روز یکشنبه ۲۸ آذر در تهران برگزار شده بود.

با برگزاری نشست امروز، پیش‌بینی می‌شود طی هفته‌های آینده توافقنامه‌ای مبتنی بر چارچوب قراردادی مناطق نفت‌خیز جنوب با شرکت توسعه صنعت نفت و گاز پرشیا امضا شود.

شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب طی یک ماه گذشته و با هدف مطالعه میدان‌های رگ سفید، کرنج، پارسی و شادگان، دو تفاهم‌نامه و قرارداد محرمانه با کنسرسیوم پرگس و شرکت شلومبرژه امضا کرده است.

الگوی جدید قراردادهای نفتی به پیشنهاد شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و موافقت و ابلاغ وزیر نفت با مشارکت کارشناسان این شرکت تدوین و پس از تصویب در هیئت‌مدیره شرکت ملی نفت ایران به مورد اجرا گذارده شده است.

 

 

کد خبر : ۴۴۲۲۲۴