خبرگزاری کار ایران

بمناسبت هفته هوای پاک؛

همایش استانی روز ملی هوای پاک در مسجدسلیمان برگزار می شود

در دیدار مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان و مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان مقرر گردید که در هفته هوای پاک در اواخر دی ماه، همایش ملی روز هوای پاک با موضوع برنامه های نفت در راستای کاهش آلودگی هوا در حوزه نفت برگزار گردد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در این دیدار، احمدرضا لاهیجان زاده مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان مطالبی به مسائل زیست محیطی در حوزه نفت پرداخت و گفت: مشکلات زیست محیطی در حوزه نفت از قدمت بالایی برخوردار است و نیاز است در این حوزه تلاش و توجه بیشتری به مسائل زیست محیطی شود.

وی ادامه داد: برای فعالیت زیست محیطی در این مجموعه، طرح های برنامه مدیریت محیط زیست این مجموعه، به اداره کل حفاظت محیط زیست اعلام شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان، فعالیت های زیست محیطی در مجموعه نفت را اقتصادی دانست و گفت: هر هزینه ای که در این بخش انجام شود، باعث بازگشت سرمایه و جلوگیری از هدر رفتن سرمایه های ملی خواهد شد.

لاهیجان زاده با بیان اینکه برنامه های زیست محیطی در نفت نباید مختص به یک مدیر و یا یک دوره خاص باشد، گفت: این برنامه ها در هر مدیریت و دوره ای می بایست استمرار و با جدیت بیشتری ادامه داشته باشد و محیط زیست هیچگاه مقابل صنعت نیست و بلکه با توجه به توسعه پایدار و رفع آلودگی های زیست محیطی، همیشه همراه و هم قدم صنعت می باشد.

در ادامه این دیدار، قباد ناصری، مدیرعامل نفت و گاز مسجدسلیمان نیز گفت: حوزه نفت و گاز مسجدسلیمان از گسترده ترین حوزه های نفتی در استان می باشد.

وی ادامه  داد: تمام فعالیت های زیست محیطی در این شرکت به صورت هزینه دیده نمی شود، بلکه به عنوان یک سرمایه گذاری برای آینده در نظر گرفته شده است

مدیرعامل نفت و گاز مسجدسلیمان افزود: در آینده ی نزدیک، واحد نمره 9 تعطیل و تلمبه خانه تمبی با تکنولوژی روز جایگزین آن خواهد شد.

ناصری ادامه داد: همچنین در راستای توجه به محیط زیست و به یاد شهیدان این شرکت، تعداد 11هزار نهال در این شهرستان کاشته شده است.

 

کد خبر : ۴۴۳۵۵۳