خبرگزاری کار ایران

رییس جمعیت هلال احمر اهواز خبر داد؛

افتتاح سومین خانه هلال اهواز در روستای صفاک

رییس جمعیت هلال احمر اهواز گفت: سومین خانه هلال این شهرستان با هدف توانمندسازی و محرومیت زدایی جوامع روستایی، گسترش آموزش‌های امدادی برای مقابله با حوادث و سازماندهی تیم‌های امداد و نجات محلی در روستای صفاک افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، سید فتح اله هاشم نژاد اظهار داشت: در گذشته، هر یک از واحد های جمعیت، نسبت به سازماندهی جداگانه جوانان، داوطلبان و امدادگران در مناطق روستایی اقدام می کردند که مشکلاتی را به همرا داشت ولی از ابتدای سال جاری کلیه فعالیتهای این جمعیت در حوزه های امداد و نجات، آموزش، فرهنگی و حمایتی در قالب خانه های هلال انجام می گیرد.

وی افزود: با پیگیری دهیاری روستای صفاک، طی مراسمی با حضور بزرگان منطقه، خانه داوطلب این روستا به خانه هلال ارتقا و در محل حسینیه ی روستا افتتاح شد.

هاشم نژاد بیان داشت:در همین روز آموزش های کمک های اولیه و امداد و نجات ویژه دانش آموزان در قالب طرح دادرس در مدرسه شهید صفاران روستا آغاز و مانور پناه گیری و تخلیه اضطراری نیز جهت افزایش آمادگی دانش آموزان در زمان حوادث اجرا گردید و با توجه به استقبال اهالی، برنامه ریزی های لازم برای اجرای طرح ملی خادم(خانواده آماده در مخاطرات) جهت ارایه آموزش های امدادی به کلیه خانواده ها انجام شد.

رییس جمعیت هلال احمر اهواز، اظهار داشت: به همت داوطلبان و خیرین اهوازی صد و ده  بسته مواد غذایی و نوشت افزار نیز در قالب طرح توانمند سازی اقشار آسیب پذیر  بین نیازمندان روستا توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین هدف خانه‌های هلال، بهره‌گیری از توانمندی‌های مردم در روستاها است، گفت: خانه هلال از اعضای جوان، داوطلب و امدادگر تشکیل و نیز همه برنامه ها در این خانه توسط خود اهالی و به صورت افتخاری اجرا می شود.

 

کد خبر : ۴۴۴۴۲۷