خبرگزاری کار ایران

معاون اداری مالی بنادر خوزستان خبر داد:

آغاز تور رکاب زنی خلیج‌فارس از بندر امام خمینی

معاون اداری و مالی و نائب رئیس کمیته ورزش اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: تیمی مرکب از دوچرخه‌سواران کشور، تور رکاب زنی خلیج‌فارس را با هدف صیانت از نام کهن و تاریخی خلیج‌فارس و پاسداشت زمین و هوای پاک از بندر امام خمینی آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سیدعلی سیاوش افزود: طی آیینی با حضور جمعی از مسئولین این اداره کل، سرپرست هیئت دوچرخه‌سواری منطقه و انجمن‌های مردم‌نهاد حامی این تور، تیم دوچرخه‌سواری، رکاب زنی خود را در حاشیه‌ی سواحل خلیج‌فارس از این مجتمع بزرگ بندری که در شمالی‌ترین نقطه‌ی خلیج‌فارس واقع شده، آغاز نمودند.

سید علی سیاوش در ادامه افزود: در این آیین، سرپرست هیئت دوچرخه‌سواری، جمعی از نمایندگان انجمن‌های مردم‌نهاد حامی و ورزشکاران دوچرخه‌سوار، از همکاری ادارات مختلف بندر امام خمینی در برگزاری این مراسم تشکر کرده و در تبیین اهداف خود از برگزاری این تور، به ترغیب و تشویق مردم برای ورزش و حفظ تندرستی و صیانت از نام خلیج همیشه فارس اشاره نمودند.

همچنین در ادامه‌ی این مراسم  به نشانه‌ی حفظ و حراست از گونه‌های گیاهی بومی جنوب کشور، دو اصله نهال مثمر به مسئولین این اداره کل تقدیم گردید.

یادآور می‌شود تور رکاب زنی خلیج‌فارس پس از آغاز رکاب زنی خود از کنار اسکله‌های بندر امام خمینی، در نظر دارد طی ده روز، ضمن عبور از شهرهای استان‌های ساحلی، به جنوبی‌ترین نقطه‌ی خلیج‌فارس در  شهر بندر عباس برسند. 

 

کد خبر : ۴۴۵۰۲۵