خبرگزاری کار ایران

گلمرادی در گفتگو با ایلنا؛

یا آب به رودخانه‌ی زهره بیاید، یا وزیر نیرو به مجلس

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام در مجلس شورای اسلامی، گفت: وضعیت کشاورزان هندیجان از مرز هشدار هم گذشته است. استاندار خوزستان با مدیران سهل‌انگار، برخورد کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علی گلمرادی در گفتگوی اختصاصی با ایلنا، ضمن انتقاد از عملکرد برخی مدیران استانی در مانع‌تراشی برای انتقال آب به رودخانه‌ی زهره هندیجان، گفت: وضعیت کشاورزان شهرستان هندیجان به دلیل خشک شدن رودخانه‌ی زهره که ناشی از برداشت‌های غیرمنصفانه در بالادست رودخانه است، از مرز هشدار نیز گذشته و این قشر مولد جامعه، متحمل ضرر و زیان‌های فراوانی شده‌اند.

وی افزود: این مسئله را بارها از طریق مجلس شورای اسلامی، و همچنین مدیران استان از جمله استاندار محترم پیگیری نموده‌ام تا جائیکه هفته‌ی گذشته، استاندار خوزستان ضمن بازدید از این رودخانه، دستور تشکیل جلسه‌ای فوق‌العاده با حضور فرمانداران هندیجان، امیدیه و بهبهان را صادر نمود و در آن نشست قرار شد ظرف 48 ساعت، با رهاسازی آب به رودخانه و همچنین مسدود نمودن کانال‌های انشعابی در بالادست، این مشکل برطرف گردد. ولی متأسفانه علیرغم رهاسازی آب، کانال‌ها و انهار انحرافی در حوزه شهرستان بهبهان مسدود نشد و به همین دلیل، آب به پایین‌دست رودخانه‌ی زهره نرسید. یعنی حق آبه ی هندیجان را در بالادست می‌برند و اعتنایی هم به دستور استاندار نمی‌شود.

نماینده جنوب خوزستان در مجلس شورای اسلامی، افزود: مدیران دولتی نباید باعث ایجاد نارضایتی مردم از دولت شوند، چنانچه این مسئله ظرف روزهای آتی حل نشود، به وزرای نیرو و کشور تذکر خواهیم داد.

گلمرادی ادامه داد: آب، یک نعمت خدادادی است که جورِ دولت را در زمینه‌ی اشتغال‌زایی در شهرستان محرومی مانند هندیجان، می‌کِشد، بنابراین ما حق نداریم به خاطر سوء مدیریت خود، بار مشکلات را بر شانه‌ی کشاورزان قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد شهرستان هندیجان، بر پایه‌ی صیادی، کشاورزی و تجارت دریایی شکل گرفته که متأسفانه در سال‌های اخیر با ایجاد مانع در این هر سه بخش، اقتصاد این شهر بندری، دست‌خوش بحران شده است. من به‌عنوان نماینده این مردم که عهد بسته‌ام از حقوقشان دفاع کنم، از مدیران استانی می‌خواهم که این مشکلات را درون استان حل کنند تا نیازی به طرح مسئله در سطوح بالاتر نداشته باشد.

 

کد خبر : ۴۴۵۴۳۳