خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان عنوان کرد:

اولویت نخست هلال احمر خوزستان، امداد و نجات است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در دیدار با مسئولان امداد و نجات این جمعیت بر نقش مهم و اساسی آموزش های تخصصی در ارتقاء سطح دانش علمی و عملیاتی نیروهای امدادی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علی خدادادی در نشست مسئولین امداد و نجات هلال احمر استان در اهواز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس، کسانی را داشتیم که به خاطر این مرز و بوم توانستند یک جنگ تحمیلی را به مدت 8 سال اداره کنند، کارهای بزرگی انجام دادند، با تمام دنیا درگیر شدند تا به تمامیت ارضی ما خدشه وارد نشود و امروز امنیت و آسایش پایدار این کشور، مرهون این عزیزان است.

وی افزود: اولویت نخست ما در جمعیت هلال احمر خوزستان، با امداد و نجات است و پس از آموزش های همگانی و تخصصی بسیار حائز اهمیت می باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با تأکید بر استفاده از فرصت های مطلوب پیش رو، گفت: یکی از مهمترین برنامه های ما، طرح توانمندسازی اقشار آسیب پذیر است که از کانال های این برنامه می توان به اهدافی چون تسری آموزش های خودمراقبتی و خوددرمانی به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار استفاده کرد.

خدادادی بیان کرد: نیازسنجی و اولویت بندی فعالیت های امدادی و آموزش های مهارتی، از اصلی ترین انتظارات ما از مسئولان امداد و نجات شعب هلال احمر خوزستان به عنوان سربازان خط مقدم مقابله با حوادث می باشد.

وی با تأکید بر اهمیت داشتن آمادگی لازم در مقابله با مخاطرات و حوادث، اظهار کرد: باید با برگزاری نشست های تخصصی در ساعات مختلف و روزهای متعدد، میزان آمادگی نیروهای امدادی را در شعب جمعیت هلال احمر استان ارتقاء داد و بی شک میزان آمادگی عوامل امدادی در زمان حادثه بسیار کارساز خواهد بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه نقش جوانان جمعیت هلال احمر در برهه های مختلف سال به ویژه در ایام نوروز، بسیار حائز اهمیت است، بیان کرد: با استفاده از تجربیات سال های گذشته و برگزاری کارگاه های آموزشی و مهارتی مختلف می توان به ارتقاء سطح دانش علمی و عملیاتی نیروها و سرمایه اجتماعی هلال احمر استان کمک کرد.

خدادادی افزود: باید از فرصت های پیش رو استفاده کرد؛ به عنوان مثال، «برنامه ملی خادم»، به عنوان یک طرح آموزشی مدت دار می تواند به کاهش آسیب پذیری آحاد جامعه کمک کند و با توجه به ورود بیش از 5 میلیون مسافر در ایام نوروز، می تواند فتح بابی برای کاهش آسیب های ناشی از حوادث این ایام باشد.

وی با اشاره به تأمین اعتبار تمام بودجه اردوگاه آموزشی فرهنگی حضرت ولیعصر(عج) اندیمشک، گفت: با تکمیل فازهای نهایی این اردوگاه، می توان به تقویت آموزه های امدادی کمک شایانی کرد و برای اجرای دوره های آموزشی و توان افزایی، از پتانسیل موجود در آن استفاده برد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با تأکید بر همکاری حوزه امداد و نجات با معاونت آموزش و پژوهش هلال احمر در سراسر استان، بیان کرد: می توان با همگرایی و هم افزایی درون بخشی و بین بخشی به بسیاری از امور امدادی و آموزشی جامه عمل پوشاند و نیروهای آماده فراوانی را برای آینده این جمعیت پرورش داد.

خدادادی با بیان اینکه ظرفیت جمعیت هلال احمر استان بسیار بالاست، تصریح کرد: باید با تلاش و کوشش فراوان، از تمامی ظرفیت های موجود در شهرستان ها استفاده کرد و در راستای اهداف بشر دوستانه ی جمعیت، گام هایی اساسی برداشت.

وی با اشاره به تدوین برنامه 5ساله جمعیت هلال احمر، اظهار کرد: یکی از کارهای اساسی در راستای عینیت بخشی به این برنامه، تدوین برنامه های مرتبط در استان و شعب تابعه است که می تواند به اجرای بندهای این برنامه کلی کمک شایانی کند.

 

کد خبر : ۴۴۵۴۹۸